Ik heb even gewacht met reageren op dit topic omdat ik niet zo goed wist waar ik moet beginnen. Mijn hele leven is 1 grote aaneenschakeling van een hoop tijdelijke fascinaties, en enkelen daarvan zijn een hele tijd gebleven.
Mijn eerste fascinatie was die van het heelal, sterren en planeten. Ik wist echt alles af van het zonnestelsel. Maar daarna kwamen er een heleboel dus ik zal een poging wagen en geef geen garanties over chronologische volgorde. Onder andere; diskettes, computers, computerspellen, dinosaurussen, moederborden en printplaten, de Griekse mythologie, de Romeinse mythologie, Hindoe goden, religies, psychologie, Erich von Danniken, de oude Egyptenaren, Noorse mythologie, het weer (meteorologie), paarden, parapsychologie, geesten, dromen, aliens, tarotkaarten, Rosswel en Area 51, complottheorieën, de heilige graal, theoretische natuurkunde, het heelal maar dan nu deep space, het israel-palestina conflict, de Scythen, kwantumfysica en kwantummechanica, persoonlijkheidsstoornissen, sociologie, string theory, systemen en classificaties, zwaartekrachtsgolven, de Large Hadron Collider, hoe mensen verliefd worden....
De fascinatie die mij momenteel het meeste bezig houdt is techniek filosofie. Dat gaat over het beschouwen van techniek als een andere vorm van biologische systemen, vanuit de observatie dat dingen zoals bijvoorbeeld het internet (maar ook andere computer netwerken) zich op een dusdanige manieren ontwikkelen en gedragen als bijv mierenkolonies en andere biologische systemen. En dit dan door te trekken naar AI. En verder is dat bezig met dingen als wat is techniek? Is een schep bijv niet ook techniek? Waarom hebben we vaak een aversie tegen techniek en waar komt dat vandaan? Mensen roepen bijv vandaag de dag snel dat ze niet afhankelijk willen worden van hun telefoon of computers. Maar als je een gat wil graven roept niemand dat je niet afhankelijk mag zijn van een schep. Of bijv hoe te kijken naar netwerken in relatie tot het menselijke brein. Waar stopt jouw hoofd en begint het netwerk.
Misschien kinkt het allemaal een beetje vaag maar ik heb echt helemaal mijn niche hierin ontdekt en vind het mateloos interessant.