Even vooropgesteld, ik ben woedend door hoe ik zojuist te woord ben gestaan. Waarschijnlijk niet het beste moment om een topic te starten maar dat doe ik toch.
Ik heb mij 3 weken geleden ziekgemeld ivm een knieblessure. Ik ben uitgegleden, lelijk terecht gekomen op mijn knie en kan daardoor niet/heel slecht lopen. Veel kan ik niet doen want dan krijg ik weer meer pijn en moet ik weer rusten. Inmiddels ben ik bij de orthopeed geweest en is het duidelijk dat er veel speling op mijn kniebanden zit en problemen met mijn meniscus. Ik ben doorgestuurd voor een mri en die staat over een kleine 3 weken op de planning. Dit was de eerste mogelijkheid vanuit het ziekenhuis.
Nu werk ik in de thuiszorg, dat is constant lichamelijk werk. Het is mij door zowel de huisarts als orthopeed afgeraden om te gaan werken. Alles heb ik netjes doorgegeven en nu moet ik naar de bedrijfsarts. Allemaal prima en dat begrijp ik ook wel. Maar daar kreeg ik net een mail over, de afspraak is aanstaande woensdagmiddag en het is meer dan een uur rijden. Ik werk in mijn eigen woonplaats maar ik moet naar het hoofdkantoor. Zo ver zelf rijden is onverantwoord ivm de pijn aan mijn knie. En daarnaast moet ik opvang regelen voor mijn dochter (met handicap, ik kan haar niet zomaar naar iedereen toe brengen). Ook voor mijn zoontje uiteraard maar daar opvang voor regelen is makkelijker en hij zou zelfs nog mee kunnen. Ik belde hier dus over en er was 0,0 begrip. Ik moet zelf uitzoeken hoe ik daar kom en de juiste opvang regelen voor mijn dochter is ook mijn zorg. Natuurlijk is dat mijn zorg maar geef me dan even wat meer speling. Deze afspraak is niet gepland op een werkdag van mij, als dat zo zou zijn dan zou ik nog begrijpen dat ze verwachten dat ik kom want op die dag moet ik de opvang van mijn kinderen sowieso gedekt hebben. Maar nu..
Inmiddels heb ik ook per direct mijn ontslag ingediend. Dit wilde ik al langer, hier heb ik al eens eerder over geschreven. Dit was de druppel. Ik vrees dat ik ondanks mijn ontslag nog wel naar de bedrijfsarts moet voor die ene maand opzegtermijn. Want stel je voor dat het ineens wonderbaarlijk hersteld 🙄.
Maar nu mijn vragen, mag dit zomaar? Mogen ze verwachten dat ik op elk moment langskom ook al zit ik met het regelen van oppas? Als dat zo is ben ik in staat mijn beide kinderen mee te nemen. Ze zijn waarschijnlijk over de zeik na die rit en het wachten bij de bedrijfsarts en dat geeft dan gelijk weer wat het gevolg is als er totaal geen overleg mogelijk is.
En ik weet het, allemaal niet netjes of handig. Maar ik ben er zo klaar mee.