[verwijderd] lijkt me nog steeds erg gaaf. Ik heb kennissen met een houtwerkplaats waar ik zou kunnen timmeren en zagen.
Maar om steeds daar te gaan zitten vind ik ook zo wat. Als ik echter thuis aan de slag ga, ben ik bang dat ik me ga frustreren omdat ik niet de juiste materialen/middelen heb, ik ben in zulke dingen heel perfectionistisch😅

Dus ja, ik wil wel, maar ben nog aan het twijfelen of het goed voor me is😝

• [verwijderd]

Blue ik heb tot nu toe voldoende aan een handzaagje, verstekbakje, schaaf, lijmklemmen en een hamer. Ik denk ook niet dat ik veel meer nodig zal hebben. Eventueel zou je het geraamte wel in de houtwerkplaats kunnen maken, maar meubels en andere details van het huis hoeft volgens mij echt niet. Het enige wat ik nog wil aanschaffen is een figuurzaag.

6 dagen later

Zo de eerste stappen zijn gezet, maar de meubels zitten echt zo goed vastgelijmd, krijg met geen mogelijkheid iets eronder. Dus hoe ik dat ga doen, geen idee!

@[verwijderd] heb jij nog tips? En ik wil het houten latje wat ervoor zit verwijderen, maar we hetzelfde verhaal, zit echt mega goed vast. Die lijm heb ik trouwens weer nodig dan, want dit poppenhuis is 37 jaar geleden gemaakt 🤣

• [verwijderd]

Marshmallow met een hamer erop rammen? Theedoek ertussen zodat je het hout niet beschadigd? Schoonmaakazijn laat lijmresten oplossen, misschien dat je daar nog iets mee kan of een chemische lijmoplosser?

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Hier inmiddels 3x het dak gelakt, plafonds al 2x in de lak gezet en de muren al 1x.

• [verwijderd]

Marshmallow dit wordt mijn kleurpallet, maar ik maak nu eerst alles wit en de kozijnen zwart. Daarna ga ik bekijken welke muren ik een kleur ga geven of behangen.

• [verwijderd]

Marshmallow je krijgt er niet iets onder gewurmd zoals een hele platte beitel, want dan zou je nog zachtjes kunnen wrikken.

Marshmallow ik zou proberen om er een hele platte beitel tegen de naad aan te zetten, en dan met een hamer zachtjes op het uiteinde van de beitel tikken.
          Hopelijk kan je zo een kier creëren om verder open te wrikken.

• [verwijderd]

Ik zoek nog een restje vinyl in deze tint. Ben al langs drie winkels geweest, maar dan moet ik minimaal een strekkende meter afnemen met een breedte van 4 meter. Behalve dat ik niet zoveel nodig heb (hooguit een halve m2) wordt dat direct weer heel duur. Ik wil hier ‘plankjes’ uit snijden en een vloer liggen. Iemand toevallig nog een stukje liggen dat ik mag overkopen?

@[verwijderd] ik kan kijken of we nog pvc hebben liggen, heb in ieder geval wel de betonlook.

• [verwijderd]

Lovely83 ik heb zelf nog wel van die pvc planken van de vloer, maar dat is ongeveer net zo dik als een laminaat plank en daardoor te dik. Ik gok dat jij dat ook hebt of is echt dun pvc zeil?

• [verwijderd]

Toch6 heb geen Facebook. Nooit gehad en wil liever ook geen Facebook 😬

[verwijderd] ik heb echt heel lang zo'n restje gehad, was nu ook voor mij erg fijn geweest 😌
                Maar helaas 😏

[verwijderd] dit is meer bruinig grijs he?
                Ik heb misschien nog wel wat liggen maar dat is meer witgrijs.

• [verwijderd]

Lovely83 dat is inderdaad te dik, maar bedankt voor het meedenken!

Sweetl inderdaad bruin /grijs. Wil heel graag deze kleur ook. Wel bedankt ☺️

11 dagen later