Ik snap dat je zo denkt hoor, born2bme. Daarom staak ik ook niet meer. Dat komt vooral door de wijze waarop AOB communiceert. Zij hameren vooral op dat salaris. En jammer genoeg komt AOB het meest in het nieuws, want dat is de grootste bond. 'Mijn' bond geeft veel duidelijker aan dat het gaat om werkdrukverlaging.
Er kan we extra geld komen, maar dan moeten die mensen er wel zijn. Ik denk dat er best wat gewonnen kan worden, door niet alleen te zoeken naar nieuwe leraren, maar ook door meer mensen aan te nemen voor ondersteunende taken. Op elke school een fulltime conciërge en administratief medewerkers die echt taken overnemen van de leraren, niet alleen van de directie. Dat zou al een hoop schelen, zonder dat je extra leraren nodig hebt (die er nog niet zijn).
Ook moet de regeldruk omlaag. Niet van die vuistdikke dossiers die 3 keer terugkomen, voordat je eindelijk extra hulp krijgt voor een leerling (die dan inmiddels al geknakt is.)
Als nu duidelijk gecommuniceerd zou worden dat voor dat soort zaken wordt gestaakt, sta ik weer op de barricades. Maar niet voor een hoger salaris.
Natuurlijk mag m'n loon best omhoog. En ik blijf de kloof tussen PO en VO volslagen onterecht vinden. Maar je moet reëel blijven. We hebben er al geld bij gekregen. We komen niet van de honger om. En inderdaad zijn er meer sectoren, zoals zorg en politie, die ook hard extra geld nodig hebben.