[verwijderd] Vulpen ik negeer nog steeds de kruizen, tot wanhoop van mijn zusje... O help, dit doet al pijn als ik het lees! 🙈
Linnetje Noordeling Neeeeeeeee.....Ik speel ook panfluit! Les gehad van mijn 11de tot mijn 26ste. Ik speel nog veel. Ik speel in onze kerkband. We repeteren elke week en spelen bijna elke zondag.
Honkeytonk Blokfluit, Hoorn, piano, viool en gitaar. Ik kan het allemaal nog, maar onderhoud het niet meer. Heb t/m propedeuse van conservatorium gedaan en toen vond ik er niks meer aan.
[verwijderd] Ik heb dwarsfluit gespeeld van m'n 10e tot m'n 15e ongeveer. Daarna vond ik gitaar stoerder en heb ik daar een blauwe maandag les in gehad. Ik denk dat als ik een dwarsfluit in mijn handen krijg, ik het nog wel kan met een beetje oefenen 🙂
iMoeder Ik heb blokfluit les gehad, 6 jaar pianoles en had mezelf een beetje gitaar leren spelen omdat mijn broertje gitaar speelde. Rond m’n 14e, 15e met alles gestopt en nooit meer wat mee gedaan. Ik kan ook geen noten meer lezen. Mijn ouders vonden het bij de opvoeding horen. Daar ben ik het dus niet mee eens. Mijn broertje heeft er na de puberteit ook nooit meer wat mee gedaan en is het ook verleerd. Zonde van het geld als je kind daar zelf geen drive voor heeft.
Robije Ik heb een aantal jaar piano les gehad, maar kom tegenwoordig niet veel verder dan de vlooienmars 🤷🏼♀️. Noten lezen kan ik ook niet echt meer
[verwijderd] Ik speel vrij slecht piano voor iemand die 10 jaar les heeft gehad. Verder kan ik keyboard spelen (dit was heel hip in de jaren ‘80 😎) en gitaar op het niveau van prutser. Mijn ritmegevoel is niet zo goed ontwikkeld. Ik ben degene die uit haar dak gaat op de dansvloer, maar er net een seconde naast zit en desondanks wel lol heeft. Zo was het met het spelen op muziekinstrumenten ook. Speel tegenwoordig nooit meer, maar als ik vrij simpele bladmuziek heb dan kan ik het nog wel lezen en spelen.
Fantykoekie Geen. Ik heb even basgitaar gespeeld maar mijn gevoel van ritme is er gewoon niet. Mijn vriend elektrische gitaar en dan meer de metalmuziek.
Rosemary Ik heb als puber gitaarlessen gehad, en er ligt nog steeds een gitaar op zolder. Heeeeel af en toe komt hij naar beneden om voor de kinderen te spelen. Ik ben 1,5 jaar geleden op dwarsfluitles gegaan en dat oefen ik wel 3-4 keer per week. Erg leuk! Was een meisjesdroom, maar bij m’n ouders was geen docent in de buurt en ze hadden geen auto dus toen kon ik niet op les.
Hopsatee Ik moest op blokfluit les want dat hoorde bij de opvoeding. Dus ik kon blokfluiten en noten lezen maar ben het dus echt totaal kwijt nu 😂
Rosemary Hopsatee ik heb als kind ook leren blokfluiten, maar toen ik weer begon met muziek maken had ik de noten zo weer gevonden en de grepen ook!
Hopsatee Rosemary ik denk zelf dat ik de grepen nog ken want ik kan nog wel wat liedjes. En lezen als ik goed nadenk wellicht...
smax Ik kan blokfluit, altfluit en piano spelen. In alle drie ook jaren les gehad. Doe het alleen al jaren niet meer. Mijn dochter heeft sinds september blokfluitles en soms speel ik wat. Niet verleerd 🙂 Zou nog wel graag een piano willen hebben! Die komt er... ooit
Snoeki [verwijderd] action heeft een boek in te leren gitaar spelen kost €2,99 en staat echt alles duidelijk en voor de beginner in.
Snoeki Snoeki Ow ja hier gitarist op het niveau prutser. Speel het vooral op het werk met de kids maar oefen te weinig om echt moeilijke akkoorden te spelen. Iets met gewricht klachten in de polsen enzo.
[verwijderd] Snoeki ik heb nog instructieboeken liggen, het is echt het gebrek aan concentratie wat me momenteel tegen houdt...😣