Ik denk dat geluk wel een keuze is, in ieder geval deels. Sommige dingen overkomt je, maar jij staat nog altijd aan de regie. Geluk is ook iets waar je soms.bij stil.moet staan en je moet het leren herkennen maar ook leren toelaten. (En willen toelaten).
Mijn laatste zeer gelukkige moment was toen ik met m'n man en beidde jongens , s nachts om 1 uur bij ons in bed lag. M'n man keek mij aan en ik hem en we hielden elkaars hand vast. Tussen ons de oudste en naast mij de jongste slapend. Allebei tranen van geluk. Een warm gevoel van binnen. Zoveel.liefde en houden van op die paar vierkante meter.
Maar ik kan het ook voelen als de zonnestralen op m'n gezicht staan, of als ik denk aan mensen waarvan ik hou. Of als ik uitkijk over zee, dan krijg ik ook dat geluksgevoel.
Maar.ook in tijden van heel zwart en diep verdriet zijn er delen geluk. Het is soms eng om.te bekennen (want dat levert een schuld gevoel op) maar ondanks dat er heel zwart verdriet en gemis is, ben ik toch gelukkig. Het gaat , raar genoeg, samen.
Geluk vind ik echt persoonlijk en ik ben ook echt van mening dat een ander jou niet gelukkig kan maken. Je kan alleen jezelf gelukkig maken. Liefde van een ander kan wel versterken, maar de liefde van een ander kan ongelukkig zijn niet draaien naar gelukkig zijn.