Ladies,
Sinds kort weet ik dat ik ADHD heb, en ik heb inmiddels het idee dat het volgende ermee te maken heeft (of iig met mij).
We geven ontzettend veel uit aan boodschappen bleek. Iets in de trant van 800,- :o wel inclusief alles van de Etos want het werd thuisbezorgd door appie.
Maar we hadden geen maaltijdboxen, kochten luiers van etosmerk in de aanbieding, letten op bonusaanbiedingen, drinken en eten veel huismerk en volgens mij dus niet extravagant. Totdat we het optelden.
We zijn een gezin van 4, 1kind in de luiers, 1kind snachts nog luiers, beide kinderen koemelkallergie, en ik eet soms koolhydraatarm (2x per week gemiddeld). Dus eigenlijk valt het wel mee. Het brood is wat duurder (2,- per brood)wat er bijna per dag wel 1 van doorheen gaat.
Waar ik dus achter kwam is dat we ontzettend veel weggooien aan vers voedsel, maar ook aan dingen die ik in de hamsterbonus koop en die vervolgens na een jaar over datum zijn....
Ik weet niet waar ik moet beginnen maar dit moet echt anders... vandeweek naar een andere supermarkt geweest en ik was dus 15% goedkoper uit en heb alleen maar dingen gekocht die inmiddels weer bijna op zijn (alleen 3 mandarijnen weggegooid).
Hoe kan ik dit oplossen en waar moet ik beginnen?