Lang getwijfeld of ik het hier zou posten, maar ik doe het toch maar.
Onze libido's sluiten niet echt op elkaar aan. In de begintijd van onze relatie was het beter maar na de kinderen kwam er al meer een verwijdering. Mijn man heeft een zware operatie gehad en sinds hij daarvan hersteld is, is hij veel fitter en energieker (prachtig natuurlijk) maar heeft hij ook een grotere sex drive, terwijl het mijne juist gelijk is gebleven.
Het is ook heel klassiek: om seks te hebben moet ik me goed voelen, niet te moe, niet opgeblazen, niet gestresst (want dan blijf ik in mijn hoofd zitten), en het liefst vakantie hebben. Kwaliteit boven kwantiteit. Voor mijn man is het meer een must have van zeker een paar keer per week. Die wil kwaliteit én kwantiteit.
Ik vind het ook vaak zo hard 'werken' 🤣 ik moet me echt concentreren zeg maar en het is een van de eerste dingen dat er voor mij bij inschiet. Als ik het druk heb is het sowieso een no go. Ik 'maak vaak zin' maar merk dan in the middle dat ik er toch niet helemaal in zit.
Het is wel een ding geworden want als we langer niet vrijen worden we ook snauwerig en onhebbelijker naar elkaar.
We zijn wel heel lichamelijk en knuffelig gelukkig, en ik voel me ook echt verbonden maar dat uit zich voor mij niet per se in vaker seks hebben.
Ik denk dat dit een probleem is dat vaker voorkomt, dus wat te doen?