[verwijderd]
Pimpelmeesje ik heb er inmiddels verschillende van Satisfyer en die zijn toch wel favoriet!
Pimpelmeesje ik heb er inmiddels verschillende van Satisfyer en die zijn toch wel favoriet!
[verwijderd] Pro 2 was met black friday met 50% korting bij Kruidvat!
Even over getwijfeld, maar ik gooi 't er toch maar in.
Mijn fwb komt niet zo makkelijk klaar.
Als we meerdere rondes doen, verspreid over de avond/nacht, komt hij 1 of 2 keer klaar. De overige keren lukt het hem niet en dan stoppen we wanneer we moe zijn.
Hij zegt dat het niet aan mij ligt (maar ergens voelt dat wel een beetje zo natuurlijk...) maar dat hij het wel vaker/altijd heeft.
Ik voel me er wat rot onder, want ik kom aardig makkelijk klaar en dan voelt het alsof ik wel plezier aan de seks beleef en hij niet.
En het lijkt me, zeker als man, heel frustrerend om wel opgewonden te zijn, maar niet je hoogtepunt te bereiken.
Ik weet niet zo goed wat ik hier verder mee wil, maar herkenning? Tips?
Edit: misschien maak ik er ook wel een groter ding van dan moet, hoor. Maar ik ben natuurlijk mijn ex gewend, en die kwam altijd vlot en meerdere keren klaar. Referentiekader
In elk geval herkenning. Hij komt รฉรฉn keer en dan is het klaar. Ik heb me er eigenlijk nooit druk over gemaakt, maar wij hebben ook niet zo'n hoog libido volgens mij
Het leek mij eigenlijk wel normaal
Hier moet het ook niet te vaak op een nacht. Even afgezien van dat ik sinds een jaar ofzo toch liever slaap avond en ochtend gaat wel maar halverwege nog een keer wordt lastig.
Vroegah toen we nog verliefd waren was het soms wel 4x
Mijn man kon vroeger maximaal 2 keer klaarkomen in 1 nacht. Tegenwoordig is dat al niet meer standaard mogelijk. Volgens mij is het niet zo vreemd.
Blue Ik denk dat dit gewoon verschilt per man. En ook niet echt te maken heeft met hoe opgewonden hij is, hoe lekker hij het vind etc. Sommige mannen kunnen gewoon fysiek niet meerdere keren achter elkaar klaarkomen. Of bedoel je meer dat hij gewoon รผberhaupt moeilijk klaar komt, dat het altijd lang duurt?
Mijn vriend kan ook niet echt meerdere keren klaarkomen in 1 nacht. Maar ik kan wel merken aan hoe snel hij stijf word en hoe hard hij dan is, dat hij heel opgewonden is. En verder is hij over het algemeen wel goed in controle over wanneer hij klaarkomt. Niet te snel maar duurt ook niet te lang.
Het gaat vaak zo: we hebben seks (hij komt de eerste keer vaak wel klaar) en daarna gaan we bijv eten, tv kijken, verzin het maar.
Als we daarna weer seks hebben, heeft er dus vaak wel een paar uur tussen gezeten.
Dan duurt het vaak wat langer en stoppen we omdat hij moe is of omdat ik al klaar gekomen ben. Dan vind ik het niet leuk voor hem dat hij geen orgasme heeft gehad en wil ik het bijv met de mond afmaken.
Maar dan zegt hij "laat maar, het is goed zo."
En dan stoppen we dus.
Ik vind het moeilijk te peilen of hij dat vervelend vindt. Hij begon er de laatste keer wel zelf over dat hij dus soms moeilijk klaarkomt.
Maar als ik jullie berichten zo lees, dan valt het op zich wel mee?
Want dan laat ik het rusten, aangezien hij ook gezegd heeft dat ik/hij er niets aan kan doen.
Onze dochter is de komende twee uur weg...
Ik heb mijn man veelbetekenend aangekeken, nu staat hij onder de douche.... later!!!
[verwijderd] als ik weet dat onze dochter niet slaapt gebeurt er hier helemaal niets! Maar ze is ook 12
@iMoeder Mag ik jou wat vragen over je sterilisatie? Ik kan niks vinden over eventuele nadelige lange termijn effecten. Je leest overal dat de operatie zelf best ingrijpend is en dat je echt wel even wat hersteltijd hebt. Ook wordt vaak gewezen op risico's op complicaties tijdens of als direct gevolg van de operatie. Ik kan echter niks vinden over eventuele lange termijn gevolgen na een goed herstel. Ben jij daar door de gynaecoloog op gewezen? Weet jij daar iets van? Zijn er bijvoorbeeld vrouwen die last blijven houden van pijnklachten? Of zijn er verhoogde risico's op andere aandoeningen? Hoe is het herstel? Viel dat tegen of mee? Hoe lang duurde het herstel?
[verwijderd] Lange termijn gevolgen voor vrouwen zijn er niet echt. Het enige waar mijn gynaecoloog op bleef hameren is dat het bij vrouwen echt definitief is, en dat je zonder hormonen je eigen cyclus weer krijgt. Wat dus ook allerlei klachten later kan geven waar vrouwen na de 40
last van kunnen krijgen zoals zwaardere menstruaties, onregelmatig worden, uiteindelijk overgangsklachten etc. Ik vind zelf persoonlijk een erg slechte reden om hormonale anticonceptie te gebruiken dus heb dat volledig naast me neergelegd. Die kans is er ja, maar dan zien we dan wel weer. Overigens heeft het verwijderen van de eileiders (wat ik dus heb laten doen), wel als bijkomend voordeel dat dat je kans op eierstokkanker verkleind.
Ik wilde juist heel graag mijn eigen cyclus weer en had steeds meer het gevoel dat synthetische hormonen mn hele zijn overnamen. Ik voel me nu ook weer stukken beter! Zeker als ik dan nu merk dat ik pas geleden pas weer een echte eisprong heb gehad (ik voel die heel goed). Dan ben ik blij dat die rommel uit mn lichaam is.
Wat wel echt zo is, het is een flinke ingreep. Dat had ik wel onderschat. Je gaat onder narcose, je hebt wondjes, pijn, je buik voelt alsof je net bevallen bent. Dat is na een week wel weg, maar die eerste week ben je echt niet de oude. Nu was het bij mij mijn eigen keuze om zelf onder het mes te gaan. Als het tussen mij en een echtgenoot was gegaan en die gezegd had niet te durven etc. Dan had ik echt wel
flink de balen er in gehad ben ik bang. Het is overigens ook een stuk duurder. En je aanvullende verzekering vergoed het meestal niet. Die heb ik eerst overgesloten. Gelukkig maar, want Google had het over 1400-1600 euro. Mijn rekening was bijna 2000, gelukkig dus vergoed (wel een dure aanvullende verzekering voor genomen).
Nu ik een paar maanden verder ben, overheerst vooral enorme opluchting dat ik er vanaf ben. Geen hormonen meer, een echte ovulatie, meer mezelf voelen, niet bang om zwanger te raken en seksleven is ook verbeterd (meer zin en kom makkelijker klaar van penetratie, om de een of andere reden).
Ik ben dus al met al blij dat ik het gedaan heb.
iMoeder Lange termijn gevolgen voor vrouwen zijn er niet echt.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Wat fijn dat het voor jou zo gunstig uitgepakt is! Hormonale ac gebruik ik nu sowieso al niet, omdat ik daar niet tegen kan (veroorzaakt depressie bij mij), dus die "nadelen" zijn bij mij sowieso niet aan de orde. Weet je echt zeker dat er voor vrouwen niet echt lange termijn gevolgen kunnen zijn?
[verwijderd] waar denk je zelf aan als je het hebt over lange termijn gevolgen?
Toevallig had ik het hier van de week met mijn moeder over. Ik wil echt niet nog een keer zwanger worden dus van mij mag het hele zooitje eruit. Ze zei zelf ( ik weet alleen niet of dat klopt als je je eileiders eruit laat halen of dat dat alleen is als je in de ovengang komt) dat je vitamine D moeizamer opgenomen word en dat je dat erbij moet gaan slikken.
@[verwijderd]
Ik kwam deze site tegen.
https://www.degynaecoloog.nl/onderwerpen/informatie-vrouwen-sterilisatie-overwegen/
Ysabella Als ze de eierstokken ook weghalen kom je vervroegd in de overgang, met alle gevolgen van dien (ook voor vitD en botontkalking enzo). Als ze de eierstokken laten zitten, behoud je echter gewoon je eigen cyclus en verander je fysiologisch niks aan je hormoonhuishouding.
Met lange termijn gevolgen bedoel ik dat er na een geslaagde operatie en het initiรซle herstel geen nadelige dingen meer kunnen ontstaan, zoals dat je chronisch pijn blijft houden, dat je een verhoogd risico hebt op kanker op je eileiders, dat het materiaal wat gebruikt wordt om de boel af te binden los kan komen (terwijl het eerst gewoon goed zat) en andere organen in de buikholte kan beschadigen. Meer kan ik niet bedenken, maar er zijn misschien nog wel meer dingen die op termijn toch fout kunnen gaan. Maar dat weet ik dus niet.
@[verwijderd] op zich zijn de zaken die jij noemt (chronische pijn of dergelijke) een risico bij elke operatie. Er is altijd een kans dat je er niet goed op reageert, maar die is klein. Er is niet meer kans op kanker of dergelijke.
Een tijd was er een alternatieve wijze waarbij ze een soort veertjes in je eileiders plaatsen waardoor er littekenweefsel ontstaat en het daardoor dichtgroeit. Dat had als voordeel dat het veel minder invasief is. Maar daarbij kreeg uiteindelijk een te grote groep vrouwen pijnklachten, daarom is men nu weer terug bij de klassieke sterilisatie. Deze vorm wordt al heel lang uitgevoerd en geeft op zich geen verdere risico's dan de risico's van de operatie zelf. Ook qua lange termijn.