Owjee.
Je kan je zoon als tip geven dat als hij wakker wordt in een slaapverlamming dat hij zich moet concentreren op zijn vingers. Dat hielp bij mij heel goed. Proberen om mijn vingers te bewegen.
Het hele lichaam proberen te bewegen heeft geen nut, dan krijg je meer paniek. Beste is concentreren op 1 iets.
Als hij angstig is en als het vaker voorkomt een nachtlamp aanschaffen zodat hij kan zien dat er niks is of dat hij zich daar op kan concentreren.
Net na de slaapverlamming even iets anders doen. Al is het maar even gaan plassen. Als je direct weer in slaap valt heb je kans in een 2e slaapverlamming. Ik had dat toch maar dat is persoonlijke ervaring.
En als het vaker voorkomt, neem het serieus op als hij angst heeft. Misschien bestaat er nu medicatie voor? Of mediteren? Geen idee of er iets voor is maar het kan echt heel eng zijn. Er zijn zelfs horrorfilms en series over gemaakt.
Bij de meeste mensen komt het gelukkig maar heel af en toe voor.
Iedereen wordt verlamd in zijn slaap in de fase dat je begint te dromen zodat je niet daadwerkelijk de bewegingen van je dromen gaat uitvoeren. Alleen worden sommige mensen net dan wakker.