• [verwijderd]

[verwijderd] ach wat ontzettend sneu zeg. Wat doet school hieraan of heb je het nog niet kunnen bespreken?

Mijn dochter gebruikt de deoroller van dove (de blauwe). Deze heeft geen typische deogeur en werkt lang. Vrij neutrale zeepgeur. Zij moet ook douchen na gym, maar dat is vaak snel en kort. De deo werkt daarna nog wel.

[verwijderd] Ik heb ooit een echo gehad, maar had ook verwijzing voor mammografie, deden ze gewoon op dezelfde afdeling. Hoop dat dat hier ook het geval gaat zijn. Sterkte!

• [verwijderd]

[verwijderd] dochter heeft een roze roller. Fijn om te horen dat de deo blijft werken, hier mogen ze ook maar 10 tellen onder de douche. En aangezien dochter alles letterlijk neemt komt haar handdoek dus ook altijd praktisch droog weer thuis. Ik heb het op school nog niet besproken, huisarts was allemaal in de vakantie en de echo is volgende week na schooltijd. Mocht het nodig zijn dan kan dat altijd nog

19 dagen later
    • [verwijderd]

Het groeit allemaal veel te hard naar mijn zin. Ze is nog maar 7 maar krijgt echt vrouwelijke vormen. Borsten groeien flink, ze heeft een buikje en krijgt heupen. Donshaar down under. Zij en ik zijn hier beiden niet aan toe. Over haar moodswings zal ik het maar niet hebben
    Inmiddels is er doorverwezen naar het zkh maar voordat je daar binnen bent en er onderzoek is gedaan ben je wel weer een tijdje verder.

😔 dat is zeker niet fijn zo jong

[verwijderd] dat is ook helemaal niet leuk op die leeftijd en het is zo logisch dat jullie beiden daar niet klaar voor zijn.

Je zou je zorgverzekering kunnen bellen zodat ze kunnen kijken in welk ziekenhuis je het snelste terecht kan of misschien kunnen ze er wel voor zorgen dat de afspraak vervroegd word.

Je wilt in haar situatie gewoon zo snel mogelijk hulp, dus ik zou even bellen. Misschien zijn ze nu nog wel bereikbaar.

• Miek89 hebben hierop gereageerd.
        • [verwijderd]

[verwijderd] Ik vind het echt zo sneu! Mijn dochter is net 8 geworden en ik zie haar echt nog als een kind, niet als een puber. Zelfs niet als een pre-puber! Ze is ook nog heel kinderlijk in haar spel en voorkeuren voor boeken en films. Er zou echt kortsluiting in mijn emoties ontstaan als ze nu borstgroei en groei van schaamhaar zou krijgen. 😥

Goeie tip van Ysabella, ik zou ook de verzekering bellen en vragen of je eerder terecht kan. Desnoods in een ander ziekenhuis. Kan begrijpen dat je dit heel moeilijk vind! Is het eventueel ook een optie om naar een kinderkliniek te gaan? Weet niet of dat meerdere gemeenten dat hebben maar daar ben je over het algemeen binnen 1,5 week aan de beurt en staan in nauw contact met het ziekenhuis.
          Sterkte!

• [verwijderd]

[verwijderd] ja precies dit. Dochter is erg jong voor haar leeftijd. Daarbij is ze ook nog maar 1m25, maar dan met borstjes.

een maand later
            • [verwijderd]

[verwijderd] ik had dit topic nog niet eerder gezien. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu is en hoe de afspraak was?

• [verwijderd]

[verwijderd] deze week de uitslagen binnen gehad. Het was goed, nog geen puberteit maar wel premature borstgroei. Arts blijft het wel in de gaten houden omdat het nog kan veranderen. Maar vanaf 8 jaar behandelen ze het niet meet en dochter is al bijna 7.5

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

[verwijderd] oh joh, vanaf 8 jaar niet meer behandelen.. Heftig wel. Het lijkt me vreselijk als je kind dan al echt in de puberteit zou komen. Ze zijn dan nog zo klein. Gelukkig zit ze nu nog niet in de puberteit. Maar ik kan me je zorgen goed voorstellen. En met haar borstgroei kun je dus niks?

Ik heb een half jaar geleden bij de kinderarts gezeten omdat mijn dochter (toen 5) naar zweet begon te ruiken en snel vette haren kreeg. Ik had wel even een moment dat ik dacht: o nee, niet dit ook nog. Maar dat was gelukkig nog niet verontrustend voor de kinderarts.

• [verwijderd]

[verwijderd] wat een zorgen kun je dan hebben hè?

Vanaf 8 jaar schijnt het normaal te zijn. Wel vroeg maar niet té vroeg. Maar ik moet er niet aan denken dat mijn kind op haar 9e begint met menstruatie en niet meer veel groeit. Daarbij is mijn dochter emotioneel heel erg jong (jonger dan kalenderleeftijd), ze is er in alle opzichten nog niet aan toe. De borstgroei kan stagneren, daar hoop ik op want ze heeft nu wel een cup a. Gelukkig is ze wat steviger en oogt het niet raar maar ze schaamt zich er zelf heel erg voor.

2 maanden later
                    • [verwijderd]

[verwijderd] ze is nog steeds niet blij met haar borstjes, maar gelukkig verder geen tekenen van puberteit

• [verwijderd]

[verwijderd] gelukkig dat er verder nog geen tekenen van puberteit zijn. Veel te jong nog. Hopelijk duurt dit nog wat jaren.