• [verwijderd]

Hallo

Mijn dochter heeft al tijden een rode plek in haar elleboog. Ze is erg eczeemgevoelig dus ik ging ervan uit dat dit ook eczeem is. Echter na weken smeren met vaseline cematogrol en de afgelopen week hormoonzalf verbeterd het nog niet.
Ik ga morgen sowieso de huisarts bellen maar wellicht hebben jullie nog ideeën?

• [verwijderd]

[verwijderd] En dit zit aan de binnenkant van haar elleboog, in de "plooi"? Ik vind het op een brandwond lijken, maar als het er al weken zit, zou het ondertussen minder geworden moeten zijn.

Of zou er soms een parasiet in zitten?

Ik heb eigenlijk geen idee!

Ik dacht ook meteen aan een brandwond, maar het lijkt me onmogelijk dat je dat dan niet gemerkt hebt

• [verwijderd]

Mijn zoontje heeft als exczeem opspeelt soms zulke plekken helaas

• [verwijderd]

Het is idd geen brandwond. (@[verwijderd] het is idd de binnenkant van haar elleboog). Ze had al een beetje eczeem toen ze bloed moest prikken. Week later weer geprikt en sindsdien is deze plek ontstaan. Ik had alleen gedacht dat de hormoonzalf wel zou helpen

[verwijderd] misschien heb je een hormoonzalf nodig met een hogere gradatie. Heb je een smeerschema? En smeer je ruim om de plek heen?

• [verwijderd]

Ysabella ja. Ze heeft deze zalf ook wel vaker gehad, en dan werkt het als een tierelier

Is het geen krentenbaard, maar dan op de huid? Ik weet ff niet hoe het dan heet...

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Nescio O, dat vind ik een goede tip, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik zou er sowieso even meennaar de ha.

Edit: wacht, dat schreef je zelf al. 😐

• [verwijderd]

Ysabella best een goeie. Ze heeft ook van die droge roos-plakken op haar hoofd. En door haar medicatie worden symptomen van psoriasis versterkt

• [verwijderd]

We zijn net bij de huisarts geweest. Dochter heeft een sterkere hormoonzalf gegeven, er wordt idd aan psoriasis gedacht.

Ik had ook een ander topic over beginnende borstgroei bij dochter. Huisarts meende dit ook te voelen. Een echo moet laten zien of dit echt zo is. En als dat idd zo is dan moet dochter naar de kinderarts ivm vervroegde puberteit

Nescio krentenbaard wordt heel snel groter, tenminste dat was bij mijn dochter zo...

[verwijderd] ach psoriasis is naar, mijn zus heeft het en heeft er meestal veel last van....

• [verwijderd]

[verwijderd] Pfoe, dat is toch best wel wat. Hoe voel je je er nu onder?

[verwijderd] ik wist niet dat hormoonzalf helpt tegen psoriasis. Hopelijk gaat het daarmee snel beter, het kan zo ontzettend jeuken.

Goed dat de huisarts een echo wilt laten maken en mocht het zo zijn dat het beginnende borstgroei is zijn de lijntjes in ieder geval al uitgezet.

Wat voor gevoel heb jij erbij?

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Tsja mijn gevoel...

Qua psoriasis: ze heeft altijd al een gevoelige huid en haar medicatie doet hier nog een schepje bovenop. Zolang de plek zich niet uitbreid maak ik me geen zorgen (haar huid heeft ws heel heftig gereageerd op bloed prikken).

De borstgroei weet ik niet zo goed. Ze heeft nog geen okselhaar of schaamhaar, geen zweetgeur etc. Wel af en toe pukkeltjes in dr gezicht. We moeten het dus in de gaten blijven houden. En verder wacht ik eerst de echo maar af. Wie weet valt het mee. Moet er toch niet aan denken dat ze binnenkort haar pubergroeispurt krijgt. Want dan eindigt ze uiteindelijk heel klein (ze is nu 1m23). Of dat ze over een jaar of 2 al begint met menstrueren. Zeker omdat ze emotioneel ook nog een stuk jonger is dan haar kalenderleeftijd. Ik hoop dus dat dit allemaal mee gaat vallen. En zo niet, tsja dan moet ik me tegen die tijd maar zorgen maken want anders maak ik mezelf gek (Als het op de kinderen aan komt ben ik een beetje hypochonder geloof ik).

Edit: afgelopen nacht lag ze naast mij. Ik ga deo voor haar kopen want ze heeft wel degelijk een zweetgeur

• [verwijderd]

Huisarts zei dat dochter een echo zou krijgen maar nu heeft ze een oproep voor een mammografie. Hoe willen ze dat doen bij een 7-jarige?

• [verwijderd]

[verwijderd] Geen idee hoe ze het doen, maar ik kan mij voorstellen dat dit lastig is. Mijn oudste ruikt sinds ze net 8 jaar was echt naar ‘puberzweet’ (ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven). Tot op heden geen andere fysieke tekenen van puberteit. Ik hoop echt dat het meevalt bij je dochter. Wat vind ze er zelf van?

• [verwijderd]

[verwijderd] Ik ga er maandag even achteraan bellen. De bedoeling was om met een echo de mening van de arts (Dat de boel aan het groeien is) te bevestigen. Ik ga mijn 7-jarige niet de pijn van een mammografie aan doen. Als haar mini's er al tussen passen.

Dochter vind het erg vervelend allemaal. Al een tijdje. Want ze heeft de dikste borsten van de klas en daar krijgt ze na de gymles (verplicht douchen) opmerkingen over. Ze heeft al verteld dat ze echt geen deodorant mee gaat nemen want dan is ze de enige. Ze is zich momenteel heel bewust van haar lichaam en niet op een positieve manier. Heel sneu