Pin me er niet op vast, maar volgens mij is het eerste adviesgesprek gratis, op het moment dat je gaat oversluiten moet je een x bedrag betalen. Wij hebben toen uitgebreid gekeken en overstappen naar een andere verstrekker is het uiteindelijk geworden. Die was het voordeligst, er werden heel wat berekeningen op los gelaten. Maar als het dezelfde was gebleven, was dat ook geen probleem geweest denk ik.
Ik heb toen wel ons huis opnieuw moeten laten taxeren (werd geregeld door de adviseur) en er waren ook notariele kosten. Dit kun je aangeven bij de inkomstenbelasting en heeft me toentertijd veel voordeel opgeleverd.
Toen we de hypotheek hebben overgesloten heb ik geen nieuwe gezondheidsverklaring hoeven in te leveren (was zwanger), (werkgeversverklaring ook niet vanwege zzp, wel mijn jaargegevens van de afgelopen 3 jaar). Levensverzekering had ik niet, die heb ik toen wel afgesloten (maar kan me voorstellen dat ze daar wel naar kijken als je gaat oversluiten).
Ik zou zeggen: bel eens een adviseur op en als punt 1 een "ja" is, zou ik eens in gesprek gaan. Het kan je zomaar heel veel geld gaan schelen. Succes!