Hier ook vrij lange kids. Dochter is bijna 6 en vermoed dat ze richting de 1.25 gaat. Zoontje is 4 en ik denk tussen de 1.10 en 1.15. Heeft voor hun vooral voordelen merk ik want ze vallen niet op tussen oudere kinderen. Ik was altijd de kleinste van de klas. Vond het vreselijk. Weet nog dat we op schoolreisje gingen in groep 8 en we gingen fietsen huren. Ik moest als enige op een kinderfiets waar de rest op volwassen fietsen mocht. Pimpelpaars met neon gele bel. Er zat nog net geen vlaggetje op ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ˜‚

1986Lynn grappig he dat je dat zo een beetje kan zien wie op wie lijkt. Tot nu toe. Het kan natuurlijk nog veranderen.

Hopsatee dan zit er niet veel verschil meer tussen en groeit de jongste opeens snel.

Liekje81 zo, ik vind dafne ook wel erg licht met 2 kilo hoor! ๐Ÿ˜œ

Hopsatee als je de gemiddeldes moet geloven valt het wel mee maar ik vind vaak meisjes inderdaad wel groter. Jongens lijken van die ukkies. Of het moet eraan liggen dat die van mij gewoon best groot zijn.

Koekie83
    Ach gos, jij op die fietsโ€ฆ snap dat dat niet fijn is. Zulk soort dingen onthoud je wel he.

Puzzelstukje ls je de gemiddeldes moet geloven valt het wel mee maar ik vind vaak meisjes inderdaad wel groter. Jongens lijken van die ukkies. Of het moet eraan liggen dat die van mij gewoon best groot zijn.

Ja of krijgen ze wellicht later een groeispurt?

Hopsatee Hier is de oudste 1.31. Hij zit tussen 128 en 134 in nu. Schoenmaat 34. 24 kilo. Hij is 9. Hij is wat kleiner dan gemiddeld. Hij was bij geboorte de zwaarste en grootste haha.

Alsof je E beschrijft ๐Ÿคญ die us alleen nog geen 9 (september jarig)

Hopsatee jongens gaat over het algemeen later de puberteit is. Dat is ook altijd zo mooi te zien bij de groep 8 musical. Sommige dames zijn al echt volop in ontwikkeling en de jochies, ja dat zijn echt nog jochies.

Maar het is juist zo lastig te voorspellen welk kind tot wanneer groeit en hoe dat zich verhoudt. Dat maakt het zo lastig. Als kind gemiddeld is maakt het minder uit denk ik. Als je of aan de kleine of aan de grote kant bentโ€ฆ is dit iets waar ouders meer mee bezig zijn. En de kinderen zelf misschien ook.

Mijn jongste dochter van nu 11 is op het -1 lijntje blijven hangen. Ze is nu 1,45 en 31 kilo.
          Oudste dochter van nu 15 is vroeg gestopt met groeien. Zij zat altijd op de +1 lijn maar heeft uiteindelijk een heel gemiddelde lengte van 1,72.

Puzzelstukje Als je of aan de kleine of aan de grote kant bentโ€ฆ is dit iets waar ouders meer mee bezig zijn. En de kinderen zelf misschien ook.

Maar is het ook echt zo dat kinderen die rond hun 6e lang zijn eerder in de puberteit komen? Misschien wel omdat gewicht daarvoor een factor is en lange kinderen ook eerder zwaarder zullen zijn? Maar ik was zelf altijd heel klein en was niet heel laat in de puberteit of zo. Ik kreeg gewoon een groeispurt waardoor ik tijdelijk even wat groter leek, dat was alles ๐Ÿ˜‰

Vulpen
            Nee hoor dat hoeft niet. Maar het vriendinnetje van mijn dochter bijvoorbeeld is 122 cm. Ze is 9 jaar. Bij haar is het te hopen dat de puberteit later komt en ze later gaat menstrueren want dan groeit ze langer door.

Zonnebloem mijn jongens zijn lang. Midi was bij de groep 8 musical zeker niet de kleinste, terwijl hij eigenlijk in groep 6 had moeten zitten. Maxi valt ook niet op in een klas vol kinderen die een jaar ouder zijn. Hij is met 14 nu iets meer dan 1,65, wat redelijk gemiddeld is inmiddels, maar hij zat altijd bij de langste van de groep.
            Maar maxi zit maar net aan het begin van zijn puberteit. Hij heeft dus nog bepaald geen groeispurt gehad. Het is wel echt begonnen, maar hij is zeker niet eerder dan anderen ondanks zijn lengte. Zijn broertje lijkt iets eerder te beginnen, maar ik verwacht bij hem ook nog geen groeispurt. Ik denk dat genen daarin belangrijker zijn dan lengte en gewicht. Mijn man en ik waren ook allebei laat.

Femkes
              Als je lang bent wil het niet zeggen dat je vroeg(er) in de puberteit komt. Maar het heeft wel met elkaar te maken in hoeverre je nog veel of te veel kan gaan groeien, wanneer de puberteit intreed.

Hier vandaag een opruim dag. Zo kwam ik in de kast van de jongste. Alle truien van vorig jaar zijn ook allemaal weer te klein. Ze heeft echt 158/164 nodig. Wat gaat dat hard!

1986Lynn ik heb ook juist mini's. T zit al vanaf dat hij 1 jaar is op de -2 lijn als je kijkt naar lengte. Hij is nu 125 cm en is 8 jaar. Hij is ook aan de lichte kant met 24 kilo. Qua broeken is dit trouwens erg lastig! Want hij heeft voor de lengte al soms 128 nodig, maar dat zakt zo naar beneden en dan zou je zeggen pak een spijkerbroek maar dat vindt hij niet lekker zitten.
              E is nu 108 cm en wordt qua lengte steeds meer gemiddeld (ben ik ook ๐Ÿ˜‰).

Puzzelstukje ik heb al vaker broeken op maat laten maken. Want qua taille past hij met gemak nog in een paar maten kleiner. Hij past nog korte broeken bv in maat 110 (dit is best handig trouwens hihi).

Marshmallow ja ik herken dat met de oudste. Erg lang maar ondergewicht. Alle kleding moest op maat gemaakt worden want het zag er niet uit anders. Nu valt het ruim maar is het wel te doen.

Heb het idee dat kleding steeds breder wordt.