[verwijderd] Ik snap op zich het verhaal wel, maar het is voor mij een onbegrijpelijk iets dat je eigen regels je de baas worden. Dus het hele verhaal is een ver van mijn bed show. Ik herken dat niet. En ik heb wel vaker dat ik bepaalde issues niet herken (bijv je niet goed genoeg voelen etc), waardoor ik me dan soms een 'bad guy' voel, dat dingen die anderen dwars zitten in hun relatie met anderen bijv, mij niks kunnen schelen. Alsof ik heel self centered ben.
Maar nu ik er wat langer over heb nagedacht denk ik dat dit gewoon een INTJ stukje is, in mijn persoonlijkheid. Ik houd alles continue tegen het licht. Meningen, principes, regels, sociale constructies etc. Werkt het? Prima. Werkt het niet (meer)? Dan gaat het zonder pardon overboord. Het alles analyseren hoe, wat, waarom staat nooit uit en als iets de test niet passeert ben ik daar heel makkelijk in, en daar komt geen gevoel aan te pas. Ik kom daardoor vaak koud en berekenend over, en dat ben ik tot op zekere hoogte ook. Maar tegelijkertijd ben ik ook heel gevoelig, empathisch en heb een diep gevoelsleven. Dat dat door anderen vaak niet erkent word maakt het waarschijnlijk een gevoelig punt voor me.