De immunoloog waar ik na 7 miskramen voor extra onderzoek heen ging: โwaren de zwangerschappen geplandโ?
Nee joh ik ben hardleers en het was 7x een ongelukje.
Arme man werd zo rood, dat ik heel hard begon te lachen en hij daarna gelukkig ook om zichzelf kon lachen.
In deze periode vooral heel veel pijnlijke opmerkingen gehad, zoals de huisarts die aangaf dat ik moest stoppen met zwanger worden. Ik was nog jong (28 jaar) en moest maar genieten van het leven tot de opmerking beter een miskraam dan een gehandicapt kindje (ik snap de logica van deze opmerking รผberhaupt niet). De opmerking van de immunoloog was door de onschuld waarop hij het vroeg, vooral grappig.
Vergeet ik nog een doos van een niet nader te noemen forum, die mij een pb stuurde met de opmerking dat ze mij een raar mens vond dat ik na 2 miskramen doorging met proberen zwanger te worden. Vond ze echt belachelijk! Echt waar bemoeide zich mee. Uiteindelijk ging ze zelf ook door na 2 miskramen met zwanger worden. Uiteindelijk heeft ze zelf ondervonden dat het verlies van een zwangerschap op dat moment vaak beter te verdragen is dan ongewenste kinderloosheid ๐ค.