Er zijn al tips gegeven, ik wilde alleen nog even zeggen dat ik het herken. Wij hebben sinds ruim 1 jaar een nieuwe collega docent die ook heel wat van plan lijkt te zijn... Is druk met allerlei extra opleiding, staat vooraan om de baas te helpen, ja-en-amen te knikken en hielen te likken. Op zich zou ik me er niet zo aan storen als hij tegelijkertijd geen enorm arrogante z*k was die alles beter denkt te weten, zaken verdraait, niet luistert en niet kan constructief kan discussiëren. Ik moest hem aanvankelijk aansturen, maar hij ging overal tegenin en we hebben een aantal vervelende confrontaties gehad. Blijkbaar boeide het voor geen meter dat ik dit al 10 jaar deed, hij wist het allemaal beter.
Hij is erg buddy-buddy met de baas, dus uiteindelijk heb ik voor mijn eigen rust gekozen en de taak waarin ik hem moest aansturen teruggegeven aan mijn baas, dat iemand anders dat maar gaat doen... Voor de rest heeft verder de halve werkvloer al aanvaringen gehad met hem en blijkt hij zeker niet zo 'goed' te zijn als hij zelf geloofd. In mijn beleving kan het niet anders dan dat hij door de mand gaat vallen.
Sterkte ermee!