Als je denkt dat dit voor hem echt belangrijk is, omdat hij zich afwijkend ontwikkeld en dit hem op positieve wijze in zijn ontwikkeling kan stimuleren, dan is dat een afweging die je kunt maken. Dan zijn de tips die je uit dit topic kunt halen vooral dat je moet opletten dat de driewieler niet te zwaar is en dat je met hem in een winkel kunt gaan proberen.
Als het je echter slechts gaat om het idee dat hij dat nu al zou moeten kunnen, zou ik niet te zwaar tillen aan het advies. Zeker als hij ook al een loopfietsje heeft. Zoals je hier al leest doet ieder kind dit soort dingen op zijn eigen tijd en velen slaan het gewoon over. Mijn dochter ging ook van een loopfiets naar een gewone fiets. Met 3,5 fietste ze los zonder zijwielen, dus ik heb echt niet het idee dat ze die driewieler nodig had gehad voor haar ontwikkeling. We hadden wel een driewieler (krijgertje) maar daar deed ze niks mee. Trappen op een driewieler is ook echt anders dan trappen op een fiets hè. Bij een driewieler trap je voor je, terwijl je bij een fiets onder je trapt.
Je zou ook nog kunnen kijken of je er een kunt lenen, om te kijken of hij het leuk vindt. Als hij het leuk vindt, is het de investering wel waard, maar anders weet je ook genoeg.