5 dagen later

Hopsatee sorry, had je berichtje over het hoofd gezien!
Ik ben nooit meer teruggebeld. Dus ik heb een paar keer zelf gebeld, zowel naar de vestiging zelf als het nummer van degene die over de sollicitatie gaat. Kon in beide gevallen geen contact krijgen.
De receptioniste adviseerde uiteindelijk om maar gewoon te mailen, dus dat heb ik vorige week gedaan. Maar ook daar heb ik geen reactie op gekregen, dus ik ben een beetje klaar met de manier waarop dit gaat. Wel zonde, want de functie sluit heel erg aan bij wat ik zoek 😕

Blue Wat jammer zeg. Maar als ze zo met sollicitanten omgaan, dan denk ik dat diegene net zo omgaat met z'n/haar collega's, dus ik weet niet of het dan wel zo'n fijne werkomgeving gaat zijn...

Vulpen Ja, dat houd ik mezelf nu ook maar voor.
      Maar vind het vooral suf en een beetje gênant, omdat ik de eigenaren van het bedrijf via familie ken. Dus ik had in eerste instantie contact met hun opgenomen, en zij stuurden me door naar die ander. En nu dus niks meer. Ook de eigenaar nam de telefoon niet meer op. Gek toch?
      Ik durf ook niet meer contact op te nemen, dan voel ik me wel heel opdringerig.

Blue vind ik wel een vreemde gang van zaken. En helemaal als je die mensen ook nog kent inderdaad. Maar ik zou me dan ook inderdaad wel afvragen of ik überhaupt bij zo’n bedrijf wil werken.

Blue Nee dat zou ik ook niet doen inderdaad. Het is graag of niet. Vooral de eer aan jezelf houden hoor. En als dit zo gaat zou ik er ook niet willen werken. Normale communicatie is blijkbaar al teveel gevraagd.

Pff, ik blijf dat solliciteren moeilijk vinden hoor. Ik heb me recent laten omscholen van docent naar ontwerp, maar daar zijn weinig vacatures in te vinden. Binnen dit vakgebied zijn echter wél heel veel advies functies, en dat lijkt me best leuk, want: het gaat wel over het vakgebied én ik kan mijn kennisoverdracht vanuit het docentschap combineren.

Maar bij elk gesprek zit er tot nu toe een ontwerper bij, bekijken ze mijn CV en beginnen ze over dat ontwerpen. En elke keer komen ze tot de conclusie dat dat beter bij me past, maar dat ze daar geen ruimte voor hebben binnen het bedrijf. En zeggen dan dat ik beter wel zo’n functie kan zoeken.
        Maar 1) die functies zijn er niet zo veel, 2) ik weet dondersgoed dat ik reageer op een adviesfunctie, ik heb die vacature heus wel gelezen, 3) dat advies lijkt me oprecht interessant, maar ik heb het idee dat ze me steeds niet geloven. Daardoor heb ik steeds het gevoel dat ik me moet verdedigen, en dan kom je natuurlijk ook niet lekker uit de verf.

Ik ben ook aan t solliciteren geslagen. Ivm aankomende verhuizing. Spannend!
          Vanochtend eerste oriënterende gesprek met een scholengemeenschap gehad. Nu nog iets te vroeg voor concrete vacature, maar ze wilde vast en lijntje uitgooien, komende weken komen er verschillende vacatures zoals het nu lijkt. Daar wordt ik automatisch in meegenomen bij de locaties waar ik nu voor aan heb gegeven dat ik er graag zou willen werken. Heel benieuwd wat er de komende weken nog meer voorbij komt.

iMoeder mijn beide opleidingen hebben het in de titel en/of schoolnaam staan, dus op die manier kom ik er helaas niet onderuit haha.
          Maar ik heb volgende week nog een ander sollicitatiegesprek staan, dus ik wacht even af hoe dat gaat denk ik. Ik moet denk ik ook weerbaarder/zelfverzekerder worden in die gesprekken. Aan m’n brieven ligt het in ieder geval niet, want ik ben tot nu toe bijna overal uitgenodigd.

Blue Ja dan inderdaad aangeven dat je die kant niet op wil en dat je veel affiniteit hebt met xyz, en vandaar je sollicitatie bij hen etc.

• Blue hebben hierop gereageerd.

iMoeder ja precies! En niet meer in het trucje trappen van ‘een van onze ontwerpers zit ook bij het gesprek en die gaat net zo lang porren tot je toegeeft dat je misschien toch ook wel wil ontwerpen’.
              Maar dat voelt zo als liegen hè, als ze het zo direct vragen en je wel antwoord moet geven.