Ik kan wel advies gebruiken.
Ik werk nu al 9 jaar bij dezelfde inrichting, wel in verschillende functies. Op zich heb ik het hier aardig naar mijn zin. Mijn leidinggevende biedt me ruimte om projecten te kiezen die me aanspreken en ze zegt dat ik het vooral moet aangeven als ik een studie wil volgen.
Maar... is het geen carrièremoord om zo lang voor dezelfde werkgever te blijven werken? Zeker aangezien het de overheid is?
Binnen 3 jaar gaat mijn leidinggevende met pensioen. Als ik een opleiding wil volgen, zou ik dat wel willen doen in haar termijn. We hebben namelijk een hele goede verstandhouding, ze doet niet moeilijk over mijn uren en ze zal mijn studie faciliteren in geld en tijd, wat niet onder iedere leidinggevende vanzelfsprekend is.
Ik heb het idee dat ik snel keuzes moet maken. Wil ik studeren en zo ja, wat dan? Mijn interesse gaat uit naar Zorgethiek en beleid aan de UvH. Maar... Is het haalbaar met mijn ziekte en de zorg voor mijn kind? Biedt het wel mogelijkheden voor de toekomst? Of ga ik de komende 3 jaar aan de slag met wat toffe projecten nu ik nog zeker weet dat ik de ruimte ervoor krijg? Ik ben o.a. gevraagd voor ondersteuning bij een groot psychologisch onderzoek. Tot nu toe ben ik best ver gekomen met mijn stomme kunstacademiediploma, dus wellicht is een master helemaal niet nodig om verder te komen...
Ik weet dat ik de beslissingen allemaal zelf moet nemen, hoor. Maar misschien zijn er wel belangrijke vragen die ik mezelf moet stellen die ik nu over het hoofd zie.