Hier weer een dilemma.
Er staat nu een vacature online bij mijn huidige werkgever voor docent. Maar deze vacature is redelijk ver weg (40 min enkele reis als alles mee zit). En qua doelgroep misschien wel erg uitdagend.
Zoals jullie weten ben ik toegelaten tot de eenjarige KOPopleiding tot docent. Deze moet ik in september starten om deze überhaupt te kunnen doen. Hiervoor heb ik praktijkuren nodig. In eerste instantie 16 en na een half jaar 24.
Mijn eigen teamleider is behoudend en kan me voorlopig niks beloven. Zoals het er nu uitziet zou ik in het beste geval 8 uur van mijn huidige baan (24 uur) en 8 uur stage en dan daarbij nog 8 uur school per week eruit kunnen slepen. Dan zitten al mijn doordeweekse dagen vol. En moet ik daarbuiten (misschien een beetje in die uren als het meezit) huiswerk en schoolwerk en zo doen. Dat zie ik zoals ik eerder schreef niet zo zitten.
Ik heb geschreven op 1 vacature. Die is perfect qua afstand en uren en zo.
Maar deze andere vacature zou ook passen maar ja. Stuk meer reistijd en andere pittigere doelgroep. Nu weet ik niet zo goed wat te doen. Gewoon schrijven om te ontdekken hoe de baan precies is en of er iets te regelen is qua uren bijv de schooldag in die 24 uur waardoor de reistijd in totaal meevalt? Of het aan me voorbij laten gaan in de hoop dat er nog andere vacatures komen?
Er is nog 1 locatie goed te doen. Een andere locatie is 45 minuten enkele reis en echt een rotweg. Dus die valt af. En dan mijn eigen locatie (ongeveer 15/20 minuten reistijd). Maar daar zie ik geen vacature ontstaan op korte termijn. Dus daar is de beste kans hoe ik het hierboven schetste.
Of wacht ik alles af? Solliciteer ik alleen op de vacatures die echt goed passen en wacht mijn kans af. Waarbij mijn tweedegraadsbevoegdheid halen waarschijnlijk niet lukt (als ik niet in september kan starten). Maar is dat een ramp vraag ik me meteen af. Maar in deze baan moeten blijven zitten zie ik ook echt niet zitten. Dus tsja… lastig…
Dus tsja… ik weet het niet zo goed.