Nescio ik ging iets hoger zitten dan ik wilde. Dan kwam er wel een tegenbod enz. Zodra ik op het loon of uurtarief zat wat ik minimaal wilde, dan gaf ik dat ook aan. Dit is het en anders houdt het op. Dan gingen ze nog even moeilijk doen, moest er overlegd worden, kon echt niet blabla en uiteindelijk was het akkoord.
Het is gewoon een spelletje. Probeer het ook als een spelletje te zien, hoe hard het ook gespeeld wordt. Ik ben bij mijn laatste zzp klus er keihard ingegaan en het werd best wel grimmig. Tot dat we een overeenstemming hadden en het was echt direct weer gezellig. Overigens heb ik toen wel ditect mijn eisen op tafel gelegd en aangegeven dat er geen onderhandelingsruimte was van mijn kant. Ik weet nog steeds niet welke tactiek nu handiger is (hoger inzetten of direct duidelijk zijn). Ik heb ooit een keer veel te hoog ingezet en toen zeiden ze direct ja. Dat was wel echt een leuke 😂.
Eigenlijk speel je beiden een rol en door het zo te zien, vond ik het zelf makkelijker om hard te onderhandelen.
Nescio Maar ik zou niet minder willen verdienen dan 70 a 75% van mijn huidige loon. Dat is niet haalbaar voor ons.
Hou er rekening mee dat je bij langdurige ziekte nog minder krijgt, namelijk daar weer 70-75% van. Je kan je hiervoor apart bij verzekeren om tot 100% te komen. Ik weet dat de meesten denken dat overkomt mij niet, maar ik ken er heel veel bij wie dat wel is overkomen en financiële zorgen wil je er dan niet bij hebben.