Sollicitatiegesprek gehad en het ging goed. Er was een relaxte sfeer en ik had een hoop vragen voorbereid, wat ze konden waarderen.
Ze zeiden ook openlijk dat ik al veel hokjes kan afvinken en de HR manager zag me ook wel binnen het team passen.
Nadeel: er is weinig structuur nu (de bedoeling is dat ik dat deels ga brengen), wat ertoe leidt dat het allemaal extreem flexibel is. Dus je hebt zelf veel flexibiliteit, maar zij ook. Als zij om 9 uur 's avonds bij wijze van spreke nog iets online MOETEN zetten, moet ik dat wel kunnen doen.
Ander nadeel: achteraf hoorde ik dat ze dachten dat ik misschien over me heen zou laten lopen door de CEO die blijkbaar 'erg direct' is. Ik word op dit punt vaker onderschat vanwege mijn kalme natuur, maar kan over mijn professionele parcours zeggen dat ik met iedereen (behalve dan met de laatste werkgever) raakvlakken heb kunnen vinden. En dat er dus nooit sprake was van over me heen laten lopen.
Aan de ene kant is het misschien fijn dat ze daar ook op letten, aan de andere kant is het een beetje een red flag.
Ik heb geen zin in een potje armworstelen, ik ben klaar met die corporate bullshit. Dus mocht het tot een volgend gesprek komen, moet ik dat misschien ook duidelijk maken.