Hmmm blijkbaar moet mijn laatste werkgever mijn uitkering betalen. Dan vraag ik me dus meteen af wat het hen heeft opgeleverd om mijn contract niet te verlengen.🤷♀️
En ze zijn verplicht om mij te helpen bij het vinden van een nieuwe baan blijkbaar. Niks over gehoord..
Al met al hadden ze voor mijn gevoel me beter tot de zomer in dienst kunnen laten zodat ik rustig had kunnen zoeken naar een andere baan. Die ik wrs al een tijd voor het afkopen van contract had gevonden.
Ze hadden de tijd kunnen gebruiken om zelf te bouwen aan een nieuwe zorgstructuur. Die moest nu hals over kop bedacht zonder goede input en overleg. En die gaat men nu al werkende uitproberen.
En de teams en medewerkers hadden niet zo’n schok te verduren gehad met alle gevolgen daarvan. En ze waren een goede werkgever geweest.
Wat zal ik doen met dat mee moeten zoeken naar ander werk? Wat houdt zo’n ondersteuning in? Ga ik er actief naar vragen of laat ik dat zitten. Ik wil mezelf sowieso niet in de vingers snijden en al helemaal niet aan nog meer extra verplichtingen vast zitten.
Na een rondje googlen weet ik nu dat het uwv in principe niks extra’s voor mij doet en ook niet controleert op mijn sollicitatieactiviteiten. Dat moet mijn vorige werkgever doen blijkbaar. Werkgevers die dit soort trajecten moeten begeleiden besteden dat blijkbaar vaak uit aan verzekeraars die enkel inzetten op verkleinen schadelast (dus zo min mogelijk kosten voor ex-werkgever en dus zsm aan het werk ongeacht..) en nauwelijks insteken op persoonlijke begeleiding qua loopbaan. Nou daar zit ik helemaal niet op te wachten natuurlijk.
(De link voor meer info in de brief uwv doet het trouwens niet. Lekker handig…)
Ps het maakt me godsgruwelijk pissig dat ik alles zelf moet uitzoeken en niemand iets vertelt).