Ik kom me ook aanmelden hier. Sinds gisteren ben ik mijn baan kwijt. Ik heb een goede regeling gekregen omdat het niet lag aan mijn functioneren maar aan budget. Ik heb dus echt de tijd om uit te zoeken wat ik wil en wat bij mij past. Alleen dat maakt het wel moeilijk, want ik heb best een atypisch profiel.
Opleidingsachtergrond: MA (master) Literatuurwetenschap en Nederlandse letterkunde.
Vorig jaar heb ik een traject gevolgd rond sustainability management bij Vlerick Business School.
Werkervaring:
5 jaar gewerkt als freelance journalist bij een lokale krant (NH Dagblad)
5 jaar gewerkt als zelfstandig vertaler in België (Nederlands-Engels-Nederlands en Duits-Nederlands)
5 jaar gewerkt in de Belgische media in verschillende rollen: beeldredacteur, online redacteur en content marketeer, altijd aangevuld met freelance schrijven.
Bijna 4 jaar ervaring in de farmasector: content marketing, brand management, corporate communication en duurzaamheidsmanagement (de laatste 2 zijn dus de rol die nu wordt afgeschreven).
Ik ben analytisch, snel en goed met (grote) hoeveelheden tekst. Corporate communicatie ligt me ook maar dat hangt ook erg van het bedrijf af. Marketing ligt me minder of het moet gecombineerd zijn met data management (verkoopcijfers, concurrentieanalyse), etc.
Op het gebied van sustainability heb ik vooral ervaring opgedaan in materialiteitsanalyse.
De inhoud van een functie moet vooral niet te licht zijn. Ik heb nu gemerkt hoe dat is en dat maakt me zenuwachtig. Ik wil wel blijven leren/kunnen ontwikkelen.
Hebben jullie tips qua sector, type functie? Of qua CV? Wat zou ik moeten uitlichten/de nadruk op leggen?
Vooral het feit dat mijn opleidingsachtergrond en mijn meeste jaren ervaring me richting communicatie/journalistiek 'duwen', maakt dat mijn profiel niet zo all-round lijkt.
Alleen maar schrijven/redigeren zou ik echt niet meer willen. Ook in de media wil ik niet meer werken.