Tantetil Trees
Ik vind het heel leuk! Wil er zelf ook graag werken. Gisteren was mijn laatste meeloopdag, het hele team en de jongeren zijn enthousiast over mij dus ik mag gaan beginnen🥳
Ik ga werken bij een kleine instelling met zorg en onderwijs voor jongeren die zijn vastgelopen in het reguliere onderwijs of die uit jeugdzorginstellingen gezet zijn. Sommige jongeren wonen er, anderen komen alleen voor dagbesteding. Ze krijgen hier weer wat rust en ruimte om zichzelf te zijn en bij te komen, er is geen vast programma maar als begeleider (mijn werk) probeer je zoveel mogelijk om de jongeren te betrekken bij allerlei dingen die je doet. Het is de bedoeling dat de jongeren ook het gemeenschapsgevoel ervaren. Er wonen mensen in het gebouw waar ik ook ga werken, zelf ga ik in een woongemeenschap er direct naast wonen. Dus wel bijzonder, ik woon bij mijn werk en woon ook samen met een deel van mijn collega's. Er zijn ook collega's die ergens anders wonen en er wonen verder nog mensen met een andere baan. Ik heb er een heel goed gevoel bij, maar heb ook nog nooit zoiets meegemaakt dus ben benieuwd hoe het gaat zijn. Het is in de buurt van Zutphen trouwens, ik blijf aan de oostkant van het land hangen🙂