LilyMilie omdat ik neurotypisch al een stomme term vindt. Wat is überhaupt een gemiddeld neurologisch brein? Ik vraag mij af in hoeverre dat bestaat. Rare kunstmatige indeling in twee termen.
Het idee achter neurodivergent is oa dat mensen met een ander bedraad brein niet in onze maatschappij kunnen aarden, omdat deze niet voor ons is ingericht. De maatschappij heeft een beperking en niet de persoon is de gedachte erachter. Ik vind dit te zwart - wit. Het is beiden kanten. Ik snap het hele verhaal erachter dat we het positief moeten benaderen, het is zeker goed dat er zaken worden aangepast op werkgebied etc. maar ik vind dat we de andere kant ook niet moeten vergeten. Mijn inziens ligt het niet alleen aan de maatschappij. Mijn brein heeft ook gewoon echt een beperking, een stoornis. Het is zoals het is. Niet iedereen zal volledig profiteren van een aangepaste maatschappij. Daar moet ook aandacht voor blijven. Mensen met een stoornis mogen er ook zijn (ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel - dat je ook oké bent met een stoornis).
Daar bedoel ik niet mee dat het allemaal kommer en kwel is, want er zit ook zeker positieve kanten aan en ik vind heel veel adhd dingen van mijzelf ook leuk. Er zitten echter ook gewoon een boel negatieve kanten en dat ligt naar mijn idee toch echt aan de bedrading van mijn hersenen en dat ervaar ik toch echt met regelmaat als een stoornis. Dat ligt voor mij ook niet altijd aan het feit dat de wereld niet is ingericht voor mensen met adhd, maar ook als ik alleen ben, heb ik hier last van.
Wat ik ook gewoon vervelend vind. Nu ben ik weer neurodivergent, eerder had ik adhd en daarvoor was het mbd. Ik geloof dat ik gewoon heel erg moe wordt van al die hokjes, hoe positief ze ook bedoeld ze zijn, waar ik tegenwoordig weer inval. Ik word hier misschien ook gewoon te oud voor. Al die mensen op social media die lekker en happy en blij aan het uitdragen zijn hoe neurodivergent ze zijn. Ik heb er er weinig mee. Hoe je het went of keer heb ik gewoon mijn hele leven al een aandachtsstoornis en word ik toch regelmatig knettergek van mijzelf dat ik geen seconde kan stil liggen als ik wil slapen. Dat is gewoon een slaapstoornis als gevolg van adhd. Nu mag ik dat allemaal weer niet als een stoornis zien, want het is een variatie van het menselijk brein. Ik denk dat hier mijn jeuk zit.