Hooyo-shimbir ik denk dat je nu ook midden in een verwerkingsproces zit. Verwerken is ook verdriet, angst, boosheid, opluchting, schaamte en alles door elkaar en achter elkaar. Je schrijft dat je te emotioneel bent om te verwerken, maar ik denk dat het emotioneel zijn onderdeel is van de verwerking.
Ondanks dat je een diagnose zag aankomen, moet je het wel weer een plekje geven. Nu ben je Hooyo-Shimbir met adhd. Ik weet bij mijzelf dat de diagnose de eerste maanden heel erg centraal stond in mijn leven. Je gaat jezelf toch weer anders zien, je gaat dingen die je doet weer anders bekijken, je gaat zaken uit het verleden met een andere blik bekijken etc. Alsof jezelf weer opnieuw moet uitvinden. Uitzoeken wie jij bent en wat je met een diagnose moet. Dit wordt echt makkelijker, heeft ook gewoon veel tijd nodig.
Zelfs de medicatie gaat wennen. Ik vond het in het begin heel spectaculair wat het effect was. Het hielp echt de scherpe randjes eraf te halen, maar zelfs dat went. Straks wordt dit je nieuwe normaal en dan lijkt het alsof de medicatie minder doet, maar je referentiekader verandert.
Neem je tijd. Je hoeft dit niet in een paar weken te verwerken en dat kan ook niet. Het is niet niks, wat je nu krijgt te verstouwen 😘