Deliana Sorry, beetje late reactie. Ben afgelopen week niet zo heel veel op het forum geweest.
In een van de eerste afleveringen was er die opdracht bij die dam. De opdracht heette tegendraads. Het gaat om die opdracht waarbij die kleuren in de lucht gingen. Daarbij moesten ze de verschillende stations ook nog met elkaar verbinden. Man en ik hadden het idee dat die titel waarschijnlijk slaat op een deelnemer die expres de draden om de verschillende stations te verbinden verkeerd om legt. Elk snoer heeft aan de ene kan een stekker en aan de andere kant een stopcontact. Om twee stations te kunnen verbinden moet er niet alleen een draad tussen liggen, maar moet ook nog eens aan de goede kant de stekker liggen en aan de andere kant het stopcontact. Als je de snoeren expres in de verkeerde richting legt, ben je dus tegendraads bezig. Waarschijnlijk heeft de mol dit stiekem gedaan en slaat die titel op de mol.
Ik heb terug gekeken en hier en daar de film op pauze gezet en er is één duo dat inderdaad de snoeren de verkeerde kant op en dat zijn Claes en Rob. Het is niet duidelijk wie dit initieert, maar ik denk door ander gedrag van Claes en Rob in die scenes dat het Claes is geweest. In het algemeen vind ik het sowieso apart dat Claes veel minder in beeld lijkt te komen en vind ik dat Rob veel opvallender verdacht is, dus ik denk niet dat hij het is. Ik heb voor de zekerheid mijn punten op beide gespreid, maar wel de meeste punten op Claes gezet. Het is en gok, maar ik heb toch niet veel meer te verliezen. 🙈