6 dagen later

Hooyo-shimbir Ach jeetje, wat heftig voor jou en de meiden! Topper ben je! Jullie nieuwe stekje ziet er gezellig uit ♡

Lovely83 oh nee wat een narigheid zeg! Wat zullen jullie je machteloos voelen ook 🙁

een maand later

Onze kat is voor de ogen van de kindereb doodgereden vanavond.

We hebben deze kat nu een jaar. Gekocht omdat de andere kat in de straat voor ons huis was overreden. En nu weer. Ze waren erbij en zijn zo van slag. Al dat bloed. Ik weet het, het is een kat. Maar we zijn best verdrietig.

Puzzelstukje wat afschuwelijk zeg! Echt vreselijk dat jullie het ook hebben gezien. Lijkt mij echt zo naar. Niet zo gek dat jullie allemaal flink van slag zijn. Het is niet zomaar een kat, maar een lid van jullie gezin wat ook nog op zo nare manier aan zijn einde komt 😢. Heel veel sterkte gewenst! Wat ontzettend verdrietig zeg.

Puzzelstukje ach nee wat verschrikkelijk 😱 😢 heel begrijpelijk dat jullie van slag zijn, een huisdier verliezen is al super verdrietig maar als het voor de ogen van de kinderen wordt dood gereden is helemaal niet te doen….

Puzzelstukje
    Ow jeetje wat heftig das toch verschrikkelijk om te moeten zien. Sterkte met het verlies van jullie geliefde huisbeestje.

De andere kat was ook 1 en doodgereden. Nu deze. Het is echt niet eerlijk. De meiden zijn echt van slag en hebben weinig geslapen.

Zo verdrietig om te zien hoe ze hiermee worstelen.

Puzzelstukje wat zielig zeg 😢. Het is ook zo traumatisch als je het hebt gezien. Niet alleen voor de kinderen, maar lijkt mij voor jou ook heel heftig 🫂

Wij maken altijd een ‘altaartje’ samen met de kinderen na het overlijden van een huisdier. Zoeken we mooie foto’s uit, maken ze tekeningen, speelgoedjes en snoepjes erbij etc. Kaarsje aan. De meiden vonden het hier altijd heel fijn om iets concreets te kunnen doen. Toch een soort ritueel. Ik denk dat rituelen heel ondersteunend kunnen zijn in het afscheid nemen.

Puzzelstukje Vreselijk! Een huisdier verliezen is heel droevig en zeker op deze manier. Heel veel sterkte 😢

• [verwijderd]

😥Wat vreselijk, heel veel sterkte!

8 dagen later

Een jongen uit mijn dochters vorige klas heeft een fietsongeluk gehad. Hij ligt nu in coma met hersenletsel. Ik ben er echt helemaal naar van 😥.

Ik ben echt zo voor de helmplicht voor de elektrische fiets! Vorig jaar is er ook al een jongen van 14 jaar van haar school omgekomen op de fiets. Echt afschuwelijk.