Vroeger dat er kabouters in het bos leven en samen gingen we op zoek naar kabouter sporen. Beide dochters zagen ook regelmatig kabouters lopen en dan gingen we ze bijv. volgen of een huisje voor ze bouwen.
We hebben een tuinkabouter in de moestuin en deze komt βs nachts tot leven om de groentes te verzorgen en met alle dieren in de tuin te spelen. βs Ochtends lag deze ook soms te slapen in de hangmat of werd hij met een schepje in de zandbak gespot π.
Met de jongste zitten we in de unicornfase en fantaseren we samen over de unicornplaneet. Ze maakt er ook tekeningen en verhaaltjes over.
Verder hebben we ook nog de slakken wereld. Onze oudste was heel erg bang voor slakken en door de slakken in een fantasiewereld een βplekβ te geven, werden ze minder eng. Slakken gaan naar school, hebben stoere en minder stoere huisjes, ze gaan ook op reis etc.
Eigenlijk maken wij ze heel veel wijs. Ik vind het leuk om zo hun fantasie te prikkelen en ze genieten ook van deze fantasieΓ«n. Ik had vroeger een buurvrouw die hetzelfde met mij deed. Heerlijk vond ik het om in deze magische fantasiewereld op te gaan en soms nog steeds. Leven is verder al serieus genoeg π.