[verwijderd] Die vele stukken vlees bij de barbecue zijn er simpelweg omdat het zo lekker is.🤤 Vlees op zich al en vanaf de barbecue (een echte, niet zo'n gasding) al helemaal.
Ik nog maar 1 of 2 keer per week kleine porties vlees. Deze zomer hebben we 1x echt zo'n feestbarbecue gehad. Toen heb ik doorgegeven dat voor oudste zoon en mij geen vleespakket besteld hoefde te worden. We hebben zelf vega-varianten meegenomen. En we hebben heus lekker gegeten... maar in alle eerlijkheid heb ik wel al het vlees dat overbleef ook heerlijk op zitten smullen.
Dat vind ik ook echt erg trouwens: de hoeveelheid vlees die overblijft en weggegooid wordt. Dus het mag van mij echt minder hoor, bij de BBQ. Salades en andere bijgerechten zonder vlees mogen een grotere rol krijgen, zodat je met minder vlees genoeg hebt. En het vlees dat er is, ook echt opgegeten wordt. (Salade weggooien is ook zonde, maar in mijn beleving toch minder erg.)
Maar ik snap wel waaruit de gewoonte van vlees voorkomt. Veel mensen vinden dat toch het lekkerst. En als er geen morele bezwaren zouden zijn, zou ik liefst elke dag echt een flinke portie vlees eten.