Korte termijnoplossing, maar goed. Ik ben er eerlijk gezegd wel blij mee.
Op de snelweg waar je 130 mag, zeker in de spits, zijn de verschillen in tempo tussen de verschillende voertuigen erg groot. De lege vrachtwagen rijdt 95, de overbeladen veewagen rijdt 80, een opgefokte bestuurder die 140 kan zigzagt met dat tempo tussen de linker- naar rechterbaan, de oldtimer gaat met moeite 110, rechts voegt er een hele rits auto in vanaf een 60km strook. Ik ben het behoorlijk zat om van achter opgejaagd te worden door mensen die het maximum willen rijden terwijl ik voor me uit zie dat ik straks weer op de rem kan trappen. Misschien wordt dat nu minder.
Als ze hadden ingevoerd dat we allemaal 90 zouden moeten rijden (hetzelfde tempo als het vrachtverkeer) had ik dat ook dikke prima gevonden.
Edit// ik denk trouwens dat het verlagen van de snelheid om deze reden wel degelijk een flink verschil in uitstoot gaat veroorzaken. Bij veel remmen en optrekken stoot een auto vele malen meer uit dan wanneer je diezelfde afstand een constante snelheid rijdt. Grote kans dat er minder files en opstoppingen door komen en dat je uiteindelijk helemaal niet veel later bij je bestemming komt.