Ik ging een keer voor het goede doel (mijn eigen chronische ziekte)meelopen met een hardloopevenement. De loop was op zondag aan de andere kant van het land. Mijn man en ik hadden vrij gekregen voor de maandag en wilden dus het hele weekend die kant op, maar we moesten voor dochter dus vrij vragen. Officieel zou ze hier dus geen vrij voor krijgen en ik zat met het zelfde dilemma als jij.... het voelde heel slecht om zelf, maar vooral dochter te laten liegen.... uiteindelijk ben ik naar haar juf gegaan en heb uitgelegd waarom we dat weekend weg zouden zijn en of we dochter die maandag van school mochten houden....
de juf zei met een dikke knipoog “oooh maar na zo’n heftig druk weekend is T natuurlijk ongelooflijk moe op maandag....! Veel plezier en zet m op!”
ik heb dus niet officieel vrij gevraagd maar het van de juf gekregen. Ook niet volgens de regels, maar hier kon ik prima mee leven....
je zou naar de juf kunnen gaan met de vraag of zij denkt dat jouw dochter hier vrij voor zou krijgen, misschien doen ze niet zo moeilijk en hebben de ouders die je gesproken hebt wel met een andere reden vrij gevraagd en het niet gekregen...