[verwijderd] Liedje van kinderen voor kinderen, stiekem snoepen. M: "Ik vind het wel een beetje stom dat andere kinderen stiekem mogen snoepen en wij niet.."
Dahlia Jongste weer; heerlijk kind! Valt van een stoeltje en miept, ik kijk hem aan en zeg niks, hij komt naar mij toe gelopen met de woorden; Heb je pijn? Ohh knuffel van mama, over! Geeft mij een knuffel en loopt weer weg...opgelost! ๐
Koekie83 N. (2) komt t kdv binnen, loopt op dr vriendinnetje af en zegt zonder duidelijke aanleiding: โik in mamaโs buik โweest. (Naam broertje) ook. Ik eerst, toen broertje. Jij niet in mij mamaโs buik.โ (Kijkt paar tellen bedenkelijk terwijl haar gesprekspartner wat overrompeld naar haar staart). โOkรฉ doei, ik ga poepenโ. Dat zijn de betere binnenkomers... ๐
SYRV Van het weekend gingen we uit eten. Ik vertel dit in de middag aan dochter (4). Ze reageert enthousiast en vraagt โgaan we in Nederland of in Turkije eten?โ. De all inclusive formule afgelopen zomer in Turkije heeft een blijvende indruk gemaakt ๐.
Torretjeee Mijn oudste van 4. Ehm kan je even helpen, ik krijg dit snoepje er niet uit. Die is aangevreten.
Nescio Mijn broertje was hier en op een gegeven moment merkte mijn dochter (7) op dat hij erg vaak shit zegt. Dat mag natuurlijk niet, dus besloot ze een kaart te maken waarop hij elke keer een kruisje moest zetten als hij het zei. Papier met een paar lijnen, ze schrijft de uitleg er boven en daarboven in hoofdletters: DE SHIT-KAART ๐
Toch6 Peuter wilde nog niet uit bed. Dus ik zeg dat hij nog even mag slapen.... "oooh dankewel mama!" en hij rolt zich weer heerlijk op ๐
Torretjeee Mijn zoon weet niet echt wie Sinterklaas is. Hij wordt volgende week 4 jaar. Tot nu toe hebben we er nooit aandacht besteed en slaan we het feest over. Hij vertelde net dat de Piet komt als je slaapt en dan cadeautje mee neemt. Mijn vraag hoe doet hij dat dan? Nou gewoon dan legt hij ze onder de boom. We moeten nog wel een kerstboom kopen dan! ๐ Misschien moeten we toch een uitleg gaan bedenken.
[verwijderd] Torretjeee slaan jullie het feest bewust over? Ook in de toekomst? Waarom? ๐ Oprechte vraag, geen oordeel hoor!
Torretjeee [verwijderd] ja het liefste wel, ik heb niks met het hele Sint feest. Ik heb moeite om zoiets voor te liegen, de spanning erom heen. We kiezen bewust voor een kleinigheidje met de kerst geven en niet met Sinterklaas.
Marshmallow Torretjeee ga je hem dan wel vertellen dat andere kinderen wel geloven zodat hij het niet verteld dat sinterklaas niet echt bestaat?
Pimpelmeesje Torretjeee snap het helemaal, maar lijkt mij heel lastig om daar een weg in te vinden als hij naar school gaat ๐ ik vind het in principe een leuk feest, maar ik vind ook de nadelen heel erg groot tegenover een beetje gezelligheid.. vind kerst eigenlijk veel leuker
Torretjeee Marshmallow ja dat is nu dus het ding. Wat gaan we zeggen, we willen dus niet dat hij tegen andere kinderen gaat zeggen dat hij niet bestaat. Wat we nu doen is het een beetje in het midden laten. We beginnen er zelf nooit over, als hij er over begint stel ik hem vragen. Zo geef ik geen antwoord en meestal gaat hij vanzelf weer spelen. We wachten af hoe het zal gaan als hij naar school gaat.