[verwijderd] Mijn moeder had ooit ruzie met mijn broer (toen 3 of zo) en toen zei hij dat hij wel een andere moeder zou zoeken. Waarop zij antwoordde, prima, kom dan gaan we boven je koffer inpakken. Waarop hij heel snel op zijn idee terug kwam.
Aantal jaar later roep ik iets soortgelijks en dus zegt mijn moeder ook weer mijn koffer in te gaan pakken. Ik loop vrolijk mee naar boven, wijs aan wat er in de koffer moet en loop uiteindelijk met koffer en al de deur uit naar een vriendinnetje verderop in de straat. Die moeder belt mijn moeder en zij legt het verhaal uit. Die moeder vond het wel een grappig idee, dus ik draaide die dag gewoon mee en beide moeders waren er heilig van overtuigd dat ik uiteindelijk wel zelf naar huis zou willen.
Mijn moeder heeft me net voor bedtijd opgehaald en uitvoerig moeten goedmaken, want ik had nog niet toe gegeven.
En voor de duidelijkheid, mijn moeder is echt een lieve, leuke moeder, ik heb heus wel issues met haar, maar niets waarvoor ik echt weg wilde. Ik was gewoon niet onder de indruk en ging echt niet zomaar toegeven.
Ik ben daarom heel voorzichtig in mijn dreigementen, mijn kinderen zijn net zo eigenwijs als ik.