iMoeder Dat klopt denk ik niet helemaal.
Wat ik mij kan herinneren klopt dit denk ik wel en dat is ook wat ik online terug vind. In de jaren ‘90 hadden meer mensen geen internet dan wel. Het was echt eind jaren ‘90/ begin ‘00 dat de meeste huishouden internet thuis kregen. Mede te danken aan de opkomst van bijv. ADSL rond die tijd. XS4all was in de beginjaren nog niet iets wat veel mensen hadden. Ze deden het goed, maar particulier internet was in de beginjaren nog niet mainstream. Echt vooral voor mensen die hier echt in geïnteresseerd waren.
iMoeder Ik was een jaar of 9 toen wij voor het eerst een computer thuis kregen. Toen nog met floppy’s, later met een CD-Rom station, heel modern voor die tijd. Ik kon toen nog in MS Dos allerlei commando’s typen.
Dit kan ik mij nog wel herinneren! Ik was veel bij mijn oom en tante en zij hadden inderdaad ook heel vroeg een computer en dan liep ik wel wat te klooien met ms dos, maar was niet mijn ding. In de 2e of 3e klas kregen we ict op school en kregen we zelfs nog les in ms dos. Ik vind het dus mega saai 🫣.
Ik was later trouwens echt van de icq. Ik was zwaar geinfluenced door mijn medebewoners in onze ict nerd flat en msn ‘kon ééécht niet’. Niet dat ik toen het verschil wist, maar iedereen boycotte msn, dus deed ik het ook maar. Het enige wat ik toen met internet deed was muziek downloaden via napster en icq-en. Nadat ik verhuisd was, heb ik ook geen internet meer genomen. In de flat was het gratis en ik vond het zonde om ervoor te betalen. Pas toen ik ging samenwonen met mijn man in 2006 had ik thuis weer internet. Daarvoor maakte ik alleen gebruik van internet in de ub. Daar zaten we toch heel vaak en dat was gratis. Mijn studentenbudget liet ook niet heel veel meer toe.