Trees Wat grappig die verschillen zeg. Ik was een jaar of 9 toen wij voor het eerst een computer thuis kregen. Toen nog met floppy’s, later met een CD-Rom station, heel modern voor die tijd. Ik kon toen nog in MS Dos allerlei commando’s typen. Bijv floppy’s kopiëren dus ik voorzag de hele klas en buurt van spelletjes. Ik heb eindeloos Prince of Persia, Lemmings, Supaplex etc gespeeld. Ik was ook de trouble shooter in huis want mn vader kwam er niet altijd uit en ik vond dat pielen totdat het lukte heerlijk.
Een paar jaar daarna kregen we internet thuis, met een inbel modem. Mega trage verbinding natuurlijk. Ook op school hadden we al vrij snel internet. Ik denk vanaf de 3e of zo? Dat zal rond 1997 geweest zijn.
Thuis ontdekte ik al vrij snel het downloaden met Napster, cd’s branden, ICQ. Op den duur ging iedereen van ICQ af want MSN was ‘makkelijker’. Ik vond het verschrikkelijk want met ICQ kon je veel meer. Laten we zeggen dat mijn haat aan Microsoft daar niet minder van is geworden.
Toen ik op mezelf ging (met ex samen) was een PC en internet een must. Dus heb eigenlijk altijd internet gehad sinds ik op mezelf woon. Toen deden we ook veel chatten, gamen, Pirate Bay 🏴☠️ voor muziek en films. Vervolgens heel veel leren trooble shooten want er kwamen natuurlijk mega veel virussen binnen. 🤣
Ik vind het super leuk om die hele ontwikkeling zo meegemaakt te hebben.