Trees oh maar dat ben ik met je eens hoor, ik geef ook de bezorgers zelf de schuld niet! Ik heb ook een kennisje die pakketbezorger is en als ik hoor hoe het vanuit hogerhand gaat.. Het moeten halen van targets gaat gewoon ten koste van de service, en daar vind ik wat van. Die bezorgers zelf kunnen er ook niks aan doen, die doen gewoon wat hun verteld worden. Maar het is gewoon niet logisch.
DHL gooit het nu in de hal neer omdat ze geen tijd meer krijgen om te wachten tot mensen met de lift naar beneden kunnen, want ze moeten targets halen. Dus onze pakketjes worden gejat, en de klantenservice overstroomt. Tja, wat verwacht je dan?
En wanneer het dan gaat om zoiets als postnl nu.. Ik weet nu al dat ik morgen niet thuis ga zijn. Geef mij dan de optie om te zeggen: ik wil de avond, vrijdag, of bezorg hem maar bij de Bruna, dan haal ik hem op de terugweg zelf wel op.
Maar dat kan niet. Omdat ze vanavond niet kunnen, is morgenvroeg de enige back-up die ze nog geven en daar heb ik niks meer in te kiezen. Dus morgenochtend komt er iemand voor niks langs, omdat ik nergens kan aangeven dat ik niet thuis ben. Dat is toch gewoon extra werk?
Bij DHL kan dat weer wel, dan kan ik hem met 2 knoppen omzetten naar een ander tijdvak of een ophaallocatie naar keuze. Dat kon bij postnl vroeger ook, maar nu niet meer, en dat geeft een hoop problemen.
Dat komt niet door de bezorger zelf, maar door een of andere idioot hogerop die gewoon niet nadenkt. Want die bezorger moet nu extra rijden, terwijl ik dat nu al had kunnen voorkomen als ik die optie had gehad om dat aan te geven. Dat had hem ook tijd kunnen besparen.. als alle mensen die al weten dat ze niet thuis zijn dat gewoon ergens kunnen aanvinken, scheelt dat toch ook al enorm in de drukte?