Ik heb erg zitten twijfelen waar ik dit moet plaatsen, maar uiteindelijk besloten dat ik het hilarisch vindt, dus kies voor hier.
Wij zitten in een vereniging van eigenaren omdat we met 3 huizenblokken een terrein hebben (soort hofje) met toegang tot de achterkant van het huis en daarmee toegang tot carport, een aantal openbare parkeerplaatsen (ongeveer 1 per 2 huizen) en een grote speeltuin. Die speeltuin is ideaal, omdat het in een hofje is kunnen kinderen vanaf jonge leeftijd al vrij en zonder constant toezicht spelen, er is veel zand, maar ook een glijbaan en schommels. Die speeltuin is dus een hele belangrijke reden waarom hier ontzettend veel gezinnen wonen en ook voor ons enorm pluspunt.
Nou betekent een vereniging van eigenaren dat er ook jaarlijks vergadering is. Die was vorige week en man en ik waren dat vergeten. Vandaag kregen we de notulen en die heb ik netjes gelezen hoewel je eigenlijk al weet wat erin staat.
Elk jaar wordt er namelijk ontzettend geklaagd over het parkeren. Iedereen kan 1 auto op eigen terrein kwijt, verder zijn er een paar gezamenlijke plekken en anders moet je 50-100 meter lopen. Dat laatste is natuurlijk voor veel mensen een onoverkomelijk probleem, laten we eerlijk zijn, je tweede auto niet direct achter je huis is bijna reden om te overlijden van verdriet. Dus gooit iedereen op elk vrij plekje zijn auto neer. Dat is niet perse erg, als twee buren het prima vinden om niet meer de carport uit te kunnen, dan ligt niemand daar wakker van. Maar sommige auto's zijn natuurlijk wel hinderlijk geparkeerd en dus is dat elk jaar het voornaamste punt op de agenda.
Dit jaar had Marieke (geen idee wie dat is trouwens) blijkbaar dé oplossing: kunnen we de speeltuin niet verwijderen om ruimte te maken voor parkeerplaatsen?