[verwijderd] nou dat klinkt dus als mijn broer π op school slecht scoren maar buiten de verplichte toetsdingen zeer veel kennis. Maar ja, op de basisschool boeit het niet dat je lampjes kan aansluiten etc als je spelling en automatiserend rekenen niet volgens norm is. Terwijl het toch verdraaid handig is als mensen dat kunnen π
Bij kinderen is het al snel "slim = hoge uitstroom". Maar ik leer ze ook dat dat niet perse zo is. Een advocaat hoeft echt niet slimmer te zijn dan een timmerman. Ze hebben andere interesse waardoor ze andere dingen goed kunnen (aka slim op dat gebied). Een advocaat heeft geen huis zonder timmerman en een timmerman kan een advocaat nodig hebben bij contractproblemen ofzo.
Uiteindelijk gaat het erom dat je op een eerlijke manier je geld verdient met een beroep wat je fijn vindt. Of dat nou rechter, leraar, vuilnisman of loodgieter is maakt niet uit.
Nou ben ik het er helemaal mee eens dat mijn broer slim is, ik zou zijn werk bijv nooit kunnen π
en hij heeft een bredere algemene kennis dan ik heb.
Vaak is het ook een bepaalde manier van denken/dingen benaderen in hoe iets gaat.