S., mijn oudste dochter over haar klasgenootje (ze worden op dezelfde dag in april 9) op wie ze verliefd is:
'Ja, we zijn nu een soort van koppel.'
En ook het hele verhaal over hoe het 'is begonnen' (dit is dus een hele monoloog van haar kant he, gisteren in bed):
'Nou, op een gegeven moment kwam M. (klasgenootje) naar me toerennen en L. (vriendje) hield hem tegen. En M. zei: "L. zegt I love you tegen jou!" L. trok M. toen snel weg. En op dezelfde dag kwam F. (vriendinnetje uit de andere klas) naar me toe, en ze zei: S., ik moet jou even spreken. L. heeft gezegd op wie hij verliefd is en JOUW NAAM ZAT ERTUSSEN."
Dus toen dacht ik: hier moet ik meer van weten. Eerst M. die het zei en nu ook F. Dus in de volgende pauze ging ik naar L. en ik wilde vragen: ben je verliefd op mij? Maar ik durfde niet, werd opeens heel verlegen. Dus toen zei ik: ben je op iemand verliefd? En L. zei: ja, maar dat ga ik niet zeggen. En jij? Toen zei ik: ik ook, ik zal het zeggen maar dan moet jij het ook zeggen, ok?
L: ok. Is het iemand in de groep van 1 tot 10? (ze hebben een klasnummer op basis van achternaam)
S: ja
L: is het iemand in de groep van 1 tot 5?
S: ja.
L: wie is het dan?
S: nummer 3.
L. ooohhhhh
S: en nu jij!
L: ok, ok ik zal het zeggen.
S: iemand in de groep van 1 tot 10?
L: ja.
S: iemand in de groep van 1 tot 6? (wetende dat ze het enigste meisje is in die groep)
L: jaa...
S: is het nummer 1? (mama, ik zei dat gewoon voor de grap, ik wist wel dat L. niet verliefd is op A.)
L: nee
S: dan ben ik het?
L: jaa
Nou, en toen sloeg ik mijn arm om hem heen, en ik zei: L., L., L., zijn wij nu รฉcht verliefd op elkaar?
L: ja, ik denk het wel.
S: ok, maar we zeggen het tegen niemand.
L: ok!"
Ik vind het zoo schattig. Ook hoe ze alles vertelde ๐