Wij hebben een cd met het alfabetlied. Dochter zong steeds lmnov, dus ik had gezegd dat het een p moest zijn, geen v. Maar ze bleef steeds lmnov zingen.

Tot vanochtend, toen zong ze: lmnop, qrstupp.

Woedend was ze, toen ik zei dat het vw was. Want ik had gezegd dat het een p moest zijn 🙃

Ik ben me aan het aankleden, heb een nieuwe bh, vol met kant en bloemetjes en een roze strikje in het midden, normaal alleen zwarte. Zoon van 3 komt binnen en kijkt me ademloos aan en zegt:

Heb jij een nieuwe ding?! Die is zooooooo mooi. Wow! Als ik later groot ben en ik heb ook zo borsten, wil ik die ook 🥰🥰

N. (bijna 3) heeft het rijmen ontdekt.
Tegen zichzelf:

“Snoep rijmt op poep. Plas rijmt op Euhm stassssss!!! Koek rijmt op toek! Enneeeh pannenkoeken rijmt op euhmmmmmm (even stil) YUMMIE IN MN TUMMY!!!”

Kleine meid vraagt waarom ik het dooppakje van haar broertje in de wasmachine stop.
    Hij heeft er gister op gespuugd dus die kan niet zo de kast weer in.

Nou dan moeten we morgen weer naar de kerk maar dan zonder spugen!

Zoontje moet dus weer gedoopt worden😅

Ik blijf om mijn kleine meid lachen..
    Ze was vandaag bezig over ouders, connecties leggen ofzo denk ik, opa en oma zijn de ouders van haar vader, zover was ze al. Ze vroeg wie dan mijn vader was,
    nou opa x is mijn vader.

Oh, maar wie is dan jouw moeder?

Ik heb geen moeder, man zegt dat mijn moeder ver weg verstopt zit.

Oh! Ik weet het al! ****** is jouw moeder! ( de vriendin van mijn vader)

Daar moesten we even flink om lachen, de vriendin van mijn vader is namelijk Surinaams- hindoestaanse.. dat matcht niet met mijn hele lichte huid en blonde haren.

Cactusje

Dat blijft interessant. Hier zeggen ze regelmatig "Papa, opa x is jouw vader." Of "Papa, wij gaan vandaag naar jouw ouders."

Huggybird
        Nee, ze ziet het idd niet. Ik vertelde het aan mijn vader, hij zei dat ze de andere kleur niet ziet. Die ziet ze wel, maar ze denkt er verder niet over na. Ze benoemt het namelijk wel eens van klasgenootjes of mensen die ze op straat ziet, dan vraagt ze hoe het kan dat die zo bruin is en zij roze.

Mamabeertje
        Ze is daar sinds deze week mee bezig, mama, papa noemt jou ...... en jij noemt papa ....... en tante is jouw zus enz.

“Maaamaaaa! Ik ben klaar met slaaapuuuuh! Ik ben klaar voor aaaaaaandacht. En speeeeluh en nog meer aaaaaandacht!”

Goedemorgen... 😄

ik was gister ziek/erg verkouden dus had dprs op nachtkastje liggen. Komt dochter vanmorgen oooh mama papa snoep. Ik zeg ja, niet aankomen hoor. Raakt ze het aan begint ze te giegelen en komt het dr vindt naar me toe oooh mama snoepje aanraken 🤣.

Met mini was ik bij de opticien en er doet een medewerker een mondkapje op. Mini kruipt een beetje achter me weg en zegt: mama, ze hebben hier een tandarts!