We hadden vanmorgen wat spullen verkocht en een briefje van 5 gekregen. De opbrengst was voor de spaarpot van beide kinderen, dus het moest nog verdeeld worden. Ik had het even op de aanrecht gelegd en kon het even later niet meer vinden

ik: weet jij waar het geld is gebleven?
zoon (5): boven
ik: heb je het al in je spaarpot gedaan? Het moest nog verdeeld worden!
zoon: ik heb het verdeeld hoor
ik: heb je het gescheurd???
zoon: nee hoor
ik: hoe heb je het dan verdeeld?

.
.
.
.
.
.
zoon: ik heb het geknipt.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Allo poes, ik D.......

Onze zoon stelt zich, enthousiast zwaaiend, voor aan een tijger.

Jongste begint ineens wat meer te praten, ze kan nu met wat moeite 'ja' zeggen. Maar ik moet er nog aan wennen, schrik me elke keer kapot als ik wat vraag en zij met een heel krakerig robotachtig stemmetje 'jaaaa' zegt.

Vulpen

nog niet, maar ik loop van de week denk ik even bij de bank binnen, misschien mag ik hem wel ruilen ofzo.

Vulpen Oké oudste is officieel een betere moeder dan ik, want de dreumes haalde net haar soepstengel door het zand alsof ze nachos met guacamole aan het eten is 😬

• [verwijderd]

"Buurvrouw, hoe heet je ook alweer? Ik zeg mijn naam. "Nee dat bedoel ik niet. Oja ik weet het al. R zn moeder"

Dochter heeft haar werkblad klaar.
      "Maar je moet die andere nog kleuren."
      "Nee hoor, mam. Dat zijn gewoon witte kinderen en een witte hond en poes."

Mamabeertje Arbitrair eigenlijk, dat we rechts als achter beschouwen. Zouden Arabisch sprekende kinderen zo'n oefening andersom maken?

Vulpen er staan toch ook plaatjes op waar links achter is?

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

Vulpen
            Dat lijkt me niet. Het gaat er toch gewoon om waar het poppetje achteraan loopt. Dus je moet kijken welke richting ze uit gaan.

Oudste voor het naar bed gaan:
            Mama ik wil graag iets liefs tegen je zeggen, ik vind jou echt een geweldige mama. En hij gaf me een schouderklopje.
            Kind weet dat altijd op precies de juiste momenten te zeggen ❤️

Pepijn (3jr) kan nu sindskort fietsen, dus dat doe ik nu regelmatig samen met hem. We fietsten op haaientanden af en ik zei, ‘wachten bij de driehoekjes he’, hij zegt ‘tsss, mam ik heb toch allang gezien dat er niets aan komt die kant en die kant dus huphup we kunnen gewoon’.

Uuhhh hoezo bijdehand 🙈😉

Mijn vriend kent iemand die Robbie heet, daar praat hij vaak mee via Whatsapp. Zegt de jongste net: ik dacht altijd dat je met Robbie Williams aan het appen was. 🤣

Oké, we hadden dus al een tijdje imaginair kleinkind Uri van 4, toen kwam baby Zet erbij en toen kregen we nog Bè erbij (vriend van Uri, ook 4). Dat was allemaal nog wel te doen. Maar afgelopen week zijn de baby's Hik, Ietje en Aap geboren en ik begin nu echt de draad kwijt te raken 😅