• [verwijderd]

De meiden hebben ontdekt dat er een YouTube kanaal is van 2 zusjes met dezelfde namen als M&F, genaamd Team Fenmil.

Nou, dan draaien wij het toch om als wij een YouTube kanaal mogen? Dan heten wij gewoon team Milfen.

😱

Wat heb ik gedaan?! πŸ€¦β€β™€οΈ

Mammieeee!?!?! (iets nieuws πŸ˜…)
Het bad is vies, moet je even poetsen he!

Schuim wat over blijft van het badderen
huishoudelijk hulp zijn is voor de kinderen een excuus dat mama maar alles poetst 🀨

Sevenof9 Dat doet onze oudste ook steeds! 'Vroeger toen ik naar de crèche ging.' Of helemaal hartverscheurend: 'Vroeger toen je nog naar feestjes mocht/ vroeger toen je nog mocht knuffelen...' 😭

Zoon was op strooptocht want hij had honger. Kans gegrepen toen zijn zus de kast open liet staan en wat pakt hij eruit? Een ui! Netjes wat schillen eraf getrokken toen hij op de bank geklommen was na 1 bijt hoefde hij toch niet meer en vloog de ui door de kamer🀐

Dochter speelt dat ik het kindje ben. Ik moet naar bed en mag een slaapliedje kiezen.

Dochter begint te zingen: 'Er zat een aapje op een stokje...' en stopt dan ineens.
    'Ik begin even opnieuw, want ik weet niet meer waar ik was omdat ik moest gapen.'

En nu moet ik roepen dat ik een groter pakiertje wil en dan gaat zij me een papiertje geven in plaats van dat ze de deur op een groter kiertje zet. Precies als in het echte levenπŸ˜‚πŸ€£

• [verwijderd]

Vulpen Geweldig! πŸ˜„ Dat wilde mijn dochter ook vaak spelen. Mijn hypothese is dat ze dan een gevoel van autonomie voelde en dat ze daar behoefte aan had.

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

[verwijderd] Ja, dat denk ik ook, ik denk dat dit het favoriete scenario is. Maar ze is sowieso dol op rollenspellen, heb vandaag ook al gespeeld dat ik in het restaurant zit en dat ik een juf van de crèche ben. Soms is het grappig maar ik heb er ook vaak schoon genoeg van. Ik mag mezelf niet zijn thuis🀐

• [verwijderd]

Vulpen Ja, mijn man en ik waren (zijn) er soms ook echt wel klaar mee. Maar we zeggen soms ook gewoon dat we nu even geen zin hebben in een rollenspel. Ze is nu oud genoeg om dat te snappen.

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

[verwijderd] Vanaf wanneer is dat, oud genoeg om het te snappen? 3,5 jaar toch? πŸ˜‡

Ik heb er hier een van 2 jaar ( en 9 mnd, of zeg je dan bijna 3 πŸ˜‰ ) die is boos op mama want hij krijgt geen boterhammen om 15.15 maar mag wel een koekje 🀨 maar mama moet wel even troosten want hij is verdrietig omdat hij geen boterhammen van mama mag

Schiet mij maar lek πŸ€”

Mijn zoon heeft het zo nu en dan over de dood.
            Hij zegt vaak dat als je oud bent dat je dan dood gaat.
            Klopt als je oud bent ga je dood.
            Vandaag vroeg hij voor het eerst of hij zelf ook dood ging als hij oud was.
            Ja ook jij gaat ooit dood.
            Oh dan ga ik niet meer eten was zijn oplossing, als ik niet eet wordt ik ook niet groot.

Volgens mij zei mijn dochter net tegen mij (gezellig op de wc). Jij zit te poepen? En gaf me wc papier πŸ˜‚πŸ€£
              Ze is nu 1 jaar en 10 maanden. Gaat zoveel sneller dan haar broer. Komt dat nu omdat ze al een grote broer heeft?

Mama mijn hoofdje is wel moe maar mijn oogjes niet.. (met andere woorden ik ga nog niet slapen )🀣

Toch6 ja ik heb toch wel gezegd dat het niet zo een goed idee is πŸ˜…. Hij vond het maar stom volgens mij.. Hij zit nu al te broeden op hoe je eeuwig kan leven.

Niet van een kind, maar van mijπŸ™ˆ

Ik was gisteren aan het wandelen met mijn peuternichtje, en we kwamen langs een huis waar een baby geboren was.
              Er stond zo'n geboortebord in de tuin met een beer van Nijntje erop en de naam. Nu is mijn nichtje fan van Nijntje, dus ik wilde haar op de beer wijzen, maar ook vertellen dat daar dus een baby geboren is.
              Vervolgens maakt mijn hoofd een rare kronkel en blèrde ik door de straat: "Kijk M, daar is een beertje geboren!!"

Er liepen nog wat andere mensen over straat (volgens mij gingen ze zelfs naar het huis van de pasgeboren babyπŸ˜‚πŸ™ˆ) en die keken toch wel heeeeeel verbaasd omπŸ™Š

Het middag humeur van mijn 2 jarige vandaag. In de ochtend om 6 uur heeft die natuurlijk geen ochtendhumeur maar stuiterpoeder op ofzo.

Wakker worden slaapkop

• nee!
                Heb je lekker geslapen?
              • nee!
                Ben je boos?
              • ja!
                Ohhh das nou jammer, ik heb liever een lachje
              • nee
              • ik wil een boterham!
                Nee je mag nu een rijst wafel of rozijntjes
              • nee!
                Dan eet mama het maar op