[verwijderd] Dochter en ik stonden in de badkamer met de deur open, man lag nog in bed. Ik liep terug naar de slaapkamer en toen ging net mijn wekker weer af (had de eerste keer op snooze gedrukt). Man: "Je wekker gaat weer. Ram hem uit." Dochter: "volgens mij moet er iemand anders zijn bed uit geramd worden!" ๐๐๐ Ze is acht jaar he mensen. Acht! ๐ฑ๐
Schuurpapier [verwijderd] Ik moet extra schoonmaken hierdoor. M'n koffie spoot letterlijk m'n mond uit ๐๐๐
Bloem Groep 8ter is bezig met zijn schoolwerk bij mij aan tafel. Praat hardop. Ik ben met andere dingen bezig en luister half. Hoor ik opeens โschijtbaarโ... ik denk huh? Even nagevraagd... is hij bezig met taal en moet hij aangeven of iets scheidbaar (te scheiden/ op te knippen is)๐
Vulpen Oudste komt melden dat ze naar de wc gaat. Ondertussen kruipt jongste naar de deur. De oudste rent naar de wc: 'Naar de wc! Deur open! Lamp aan! Deur weer dicht!' Alsof ze op berenjacht is geweest ๐
Softbasegaming Grappige actie; Dochter had morgens samen met mij gedoucht, smiddags ging dochter naar mn zus en zag het bad in de badkamer en moest en zou in bad ๐คฃ. Klein nadeel ze is gevoelig voor eczeem dus mag niet te vaak douchen of in bad ๐คฃ
Dahlia Oudste komt mij wakker maken en laat recht voor mijn gezicht een scheet. Laat je nu in mijn gezicht een scheet?! Nee, die komt nog steeds achter uit mijn kont ๐
[verwijderd] Zoon doet irritant. Ik maan hem te stoppen. Zoon: dat kan niet, ik ben aan het oefenen voor de puberteit
[verwijderd] Vulpen soms. Het wisselt. Hij accepteert nu wel dat hij tijdens schooltijd geen beeldscherm mag. Verder zit hij nog veel onder zn deken en sluit hij zich af. Maar hij heeft ook wat momenten gehad dat hij zijn zorgen even vergat Lief dat je het vraagt!
Vulpen [verwijderd] 't Is zwaar hรจ, voor die kinderen. Mijn dochter heeft ineens steeds nachtmerries ๐
[verwijderd] Vulpen ja het is heel sneu. Merk het aan dochter ook wel. Maar nu met het mooie weer speelt ze de hele middag buiten (achter het huis), even een paar uurtjes zorgeloos zijn
Vulpen [verwijderd] Dat buiten spelen helpt hรจ. Hier kan ze nu wel naar de speeltuin, ze blijft toch wel uit de buurt van andere kinderen (een pre-corona opmerking: mijn vrienden waren ook in de speeltuin maar ik heb niet met ze gespeeld). Sterkte maar!
Nescio Even een wc-verhaal, jongste dochter (2) zit op het toilet. Ik: ben je klaar? Zij: Nog niet .... Zij: mama, ik voel mijn kaka niet meer Ok, dan ben je klaar! ๐
Torretjeee Het buurmeisje m speelt in de tuin. Ik ben in de tuin met mijn oudste zoon (4). Zegt hij ineens: M heeft geen papa meer. Ik ga even kijken, misschien zit papa wel dood in de stoel. (Rent naar binnen). Komt naar buiten met het nieuws 'papa leeft nog hoor!
[verwijderd] Ik vraag: "Krijgt mama ook een koekje?" Zoon kijkt heel serieus en houdt zijn hand op het schaaltje: "Nee, jou!" (waarmee hij bedoelt "van mij"), waarna hij in de lach schiet. Echt, zo heerlijk dat hij praat. Komisch mannetje ๐
Sevenof9 De oudste vindt zichzelf een Huffelpuf. Vandaag kwam ze beneden in een zwarte broek en gele trui. Dus ik zeg: Huffelpuf! Loopt ze naar me toe en zegt ze: knuffelpuf! en geeft ze me een knuffel ๐ฅฐ Ze is wel erg schattig voor een kind van 14 vind ik ๐
Dahlia F zit op de tablet V; F wil je gaan kleuruh? (Hoog, schattig, lief stemmetje) Kom maar F, ga je fijn kleuren. Vind je leuk he! F; ja! Leuk! (Legt de tablet weg) V; yes kan ik nu op de tablet! ๐
Rietjesbeker Met dochter (2 jaar) in het speeltuintje in de buurt. Ik wil wel weer naar huis, dochter nog niet. Ik zeg tegen haar 'mama gaat naar huis, kom je mee?' Dochter: 'nee' 'nou, ik ga wel, je weet de weg naar huis?' (meestal komt ze dan snel aangerent) 'ja, doei mama!' en klimt op het speeltoestel. Sta je dan als moeder zijnde ๐ฎ
[verwijderd] Dochter (7) heeft een tekening gemaakt voor onze buurvrouw. Een oudere dame met slechte gezondheid, ze blijft dus binnen. Heeft dochter erbij geschreven: ik hoop dat u niet dood gaat Gelukkig vinden onze buren dit zelf hilarisch ๐