Ik vind het een beetje apart dat ze zo lang moet komen. Ja, ze komt van een ander continent, nou en?
Mijn ouders wonen ook in het buitenland en mijn zusje is zwanger. Mijn moeder komt rond de uitgerekende datum naar Nederland en blijft maximaal een week nadat de baby geboren is. Als de baby er eenmaal is, pakt mijn vader ook een last minute, en zal ong 3 dagen in Nederland zijn.
Die tijd slapen ze bij mij of in een hotel. Ze gaan een paar keer op bezoek bij mijn zusje en de baby, vliegen terug en zien de baby opgroeien via Whatsapp.
Natuurlijk is dat niet altijd even leuk, maar hรฉ. Je woont nou eenmaal ver bij elkaar vandaan.
2 maanden (of zelfs 2 weken) bij je in huis zou ik echt niet accepteren. Ze doet het er maar mee. Jij en je baby staan voorop.
Kan je niet zeggen dat als de baby nog zo klein is, ze max een week mag komen, en dat ze een jaar later een maand komt?
Dan ben jij in ieder geval uit de babytijd, ben je gewend aan de nieuwe ritmes, etc. En schoonmoeder heeft een fijn vooruitzicht voor over een jaar.