Sevenof9 Ik denk dat je wel een onderscheid kunt maken tussen belediging en wat er hier gebeurt. Ik zie dit niet als aandacht vragen voor een belediging, maar eerder het aankaarten van een systeemfout. Op het moment dat je erkent dat mensen met vrouwelijke geslachtskenmerken zich kunnen identificeren als man, is maandverband exclusief aan vrouwen koppelen een systeemfout.
Wat Hans Teeuwen zegt: dat iedereen maar moet accepteren dat ze beledigd worden en een dikke huid moeten kweken, dat vind ik best wel stom. Als je jezelf kritisch uit, mag je verwachten dat niet iedereen je een veer in je reet steekt, ook niet als je Hans Teeuwen heet. Klinkt alsof hij alles maar wil zeggen en verder geen weerwoord wil krijgen.
Maar het ontkennen van zaken als genderidentiteit of het bestaan van interseksuelen, nonbinaire mensen etc, dat vind ik wel heel kwalijk en niet vergelijkbaar met kritiek of belediging. En ik denk dat zoiets als een vrouwsymbool geen pietluttig probleem is voor deze mensen, dus waarom zou je het baggeteliseren? Daar win je toch helemaal niks mee?