Deliana Voor mij dit dus. Ik ben ook veel afgevallen (12 kilo op het dieptepunt), onbedoeld. In het begin was het nog wel leuk want toen kreeg ik veel complimenten. Maar toen het afvallen door bleef gaan sloeg dat om naar ‘niet nog meer afvallen hoor!’ ‘Nu ben je wel slank genoeg.’ ‘Er moet niet nog meer af hoor.’ ‘Gaat het wel goed met je?’ ‘Ben je ziek?’ Die eindeloze opmerkingen, en dat gevoel dat je moet rechtvaardigen hoe je er uit ziet. Echt heel vervelend.
Bij mij zijn er wel wat kilo’s terug gelukkig. Ik heb nu een BMI wat net gezond is. Maar ik moet wel m’n best doen om dat gewicht er aan te houden. Een weekje vakantie en er is weer wat weg.
Ik heb heel lang moeite met mijn nieuwe lichaam gehad. Kleinere borsten, flubberige buik omdat ik teveel huid nu heb daar. En ik kon gewoon maar niet wennen aan kleinere kledingmaten. Ik zag mezelf niet als slank of dun, in mijn hoofd was ik nog steeds normaal tot stevig. En ik dacht ook heel lang dat het gewicht wel weer terug kwam.
Een maand of twee geleden heb ik de knop omgezet. Dit is nu mijn lichaam en dat is prima. Ok m’n buik is niet mooi en ik heb andere Bh’s gekocht, alles hangt een beetje, helaas pindakaas. Het is wat het is, jonger word ik toch al niet meer. Dat mijn vriend groot fan van mijn lichaam is, helpt ook mee, eerlijk is eerlijk. Hij ziet al die dingen die ik lelijk vind niet zo. En ook qua kleding ben ik me erbij aan het neerleggen. Ik heb een grote spiegel gekocht en heb die in mijn slaapkamer gehangen. Daar kan ik mezelf helemaal in zien en sta ik regelmatig voor (ook bloot of met ondergoed aan). En dat helpt. Ik ben toen wel flink geschrokken van hoe m’n oude kleding zat. Slobberde om me heen. Het zag er echt niet uit!! 😱
Dus ben ik nu eindelijk echt mijn kledingkast aan het uitruimen en alles wat te groot is weg aan het doen. Ik had eerder al wel andere broeken gekocht omdat ze gewoon van m’n kont zakten. Maar nu ben ik ook echt voor andere jurken, truien, jassen aan het shoppen. Eerst met flinke tegenzin, maar het kon gewoon echt niet meer. En nu langzaam aan voel ik me fijn in die nieuwe kleding en kan ik weer happy in de spiegel kijken.