Hierbij mijn bevallingsverhaal MET onze anekdote over de Albert Heijn bezorger 😂
Donderdagochtend begon ik mijn dag dus met bloed/afscheiding. Het rommelde ook al een beetje maar nog niet echt heel hard dus gewoon nog mijn ding gedaan. Maar in de loop van de dag merkte ik dat het echt wel wee achtig werd. Man en ik begonnen te twijfelen wat we met de twee oudsten zouden doen. Na bso naar opa en oma brengen of niet? De eerste twee bevallingen gingen namelijk bij mij heel snel (alhoewel die beide begonnen met eerst 14 uur gebroken vliezen en dat het alleen rommelde en daarna ineens beide keren van actieve weeën binnen 3-4 uur naar geboorte dus dit was wel andersom) Besloten toch naar mijn ouders te brengen zodat ik beter kon ontspannen.
Om 18.15 kwam verloskundige checken: verweekt en 2 cm. Dat was jammer maar goed er was dus wel iets gaande. Ik ben dus gewoon serie gaan kijken en gaan douchen. Om 23.30
had ik regelmatige weeën en de verloskundige kwam om te meten. 3 cm! Dus wij allemaal teleurgesteld want ja eerder ging ik harder! Vervolgens vroeg de verloskundige of ze anders kon strippen en dat was goed maar toen ze dat deed braken mijn vliezen. Daardoor dachten we: gaat vast lekker snel dan. Maar helaas om 2.00 had ik 4 cm en was ik moe van lopen. Besloten proberen te slapen. Lukte mijn man wel maar mij natuurlijk niet. Om 8 uur waren de weeen dan zo pijnlijk dat we besloten de verloskundige weer te bellen maar omdat ik geen teleurstelling wilde, wilde ik nog niet meten waar ik op zat. Maar op een gegeven moment voelde ik druk en kon ik niet meer lopen of bewegen en gelukkig: 10 cm! Toen mocht ik persen rond 9.10. Dat ging goed maar op het moment dat haar hoofdje stond ging de bel! De Albert Heijn! Mijn man wilde naar beneden gaan maar de verloskundige hield hem tegen dus de kraamzorg ging. Ze kwam nog terug want ze moest ter plekke betalen (schoot ze voor haha) en uiteraard kwam er toen een perswee die ik met best wat geluid ook eruit gooide dus die arme Albert Heijn man zal wel gedacht hebben.
De volgende wee werd ze, met eerst haar handje bij haar gezicht, (dus toch @Femkes) geboren! Tijd om heerlijk te knuffelen!